Paczkomaty InPost doczekały się swoich naśladowców

Dodano: czwartek, 09 maj 2013 o 11:39  
Paczkomaty InPost prężnie wchodzą na kolejne rynki zagraniczne. Rozwiązanie to docelowo ma funkcjonować w większości krajów Europy. Jest to innowacyjne rozwiązanie, zarówno na rynku polskim, jak i w innych państwach. Wiele firm logistycznych w Europie zauważyło już duży potencjał Paczkomatów oraz korzyści dla klientów sklepów internetowych. Nic dziwnego, że zaczynają pojawiać się rozwiązania imitujące Paczkomaty.

W Czechach, gdzie InPost ma już około 100 swoich urządzeń, rośnie konkurencja. Niedawno została uruchomiona nowa sieć paczkomatów pod marką „Kouzelna Almara”, czyli po polsku „Magiczna Szafka”. Pierwszych 15 maszyn stanęło w centrach handlowych w pobliżu Pragi. Zostały one wyprodukowane przez austriacką firmę KEBA i zawierają po 54 skrytki. Prezes Grupy Integer.pl nie przejmuje się jednak nowym konkurentem. Polskie Paczkomaty były pierwsze na rynku i zdążyły już nawiązać współpracę z ekskluzywnym partnerem biznesowym.

Natomiast na australijskim rynku e-commerce, Grupa Toll, ma zamiar testować swoje paczkomaty. Robi to krótko po tym jak jej konkurent, Australian Post, zaczyna tworzyć swoją sieć w oparciu o Paczkomaty InPostu. Wcześniej firma ta testowała system odbioru przesyłek w punktach sprzedaży prasy.

Jak widać, polskie rozwiązanie jest kopiowane przez wiele firm za granicą. Paczkomaty nie są już traktowane jedynie jak ciekawostka, ale stają się poważnym pomysłem na zdobycie przewagi na rynku logistycznym.
Komentarzy (0)
Dodaj swoją opinię
Ocena