InPost wkracza z Paczkomatami do Wielkiej Brytanii

Dodano: czwartek, 25 kwiecień 2013 o 11:18  
Firma InPost od dłuższego czasu już realizuje strategię zagranicznej ekspansji. W I półroczu 2013 roku firma ta ma zamiar się skupić na zdobyciu rynku Wielkiej Brytanii. To przełomowy krok, ponieważ jest to trzeci pod względem wartości rynek e-commerce na świecie. W 2012 roku przychody ze sprzedaży online w tym kraju osiągnęły sumę 141,53 mld dolarów. Rynek ten również dynamicznie rośnie w tempie ok. 40% rocznie. Co ciekawe, Wielka Brytania zajmuje również pierwsze miejsce na świecie pod względem przychodu przypadającego na jednego kupującego online.

Grupa Integer.pl chce wykorzystać potencjał rynku Wielkiej Brytanii poprzez rozmieszczenie na terenie tego kraju 2000 Paczkomatów do końca 2013 roku. Dotychczas stanęło tam już 200 automatów. Paczkomaty będą udostępniane w Wielkiej Brytanii w ramach współpracy z lokalnymi firmami kurierskimi i innymi operatorami oraz bezpośrednio przez branżę e-commerce. Aktualnie na miejscu pracuje 35-osobowy zespół, który ma za zadanie obsługiwać e-sklepy.

Łączony model biznesowy (współpraca z operatorami i sprzedaż własna) ma zapewnić przedsięwzięciu rentowność i wysoką marżę. Taki model ma być stosowany przez Grupę Integer.pl również na innych rynkach. W 2013 roku planowane jest również wejście na rynki takich krajów jak: Francja, Węgry, Turcja, Norwegia i Szwecja.

InPost na rynku brytyjskim musi zapewnić w pełni profesjonalną obsługę logistyczną, aby nie odnieść porażki w tak konkurencyjnym środowisku. Firma przygotowywała się do tego przez ponad rok, a koszty wejścia na ten rynek szacowane są na 45 mln euro. Inwestycja ma jednak szybko się zwrócić, ponieważ InPost szacuje, że już za trzy lata 25% przychodów grupy będą stanowiły te z rynku brytyjskiego.

Komentarzy (0)
Dodaj swoją opinię
Ocena