Terminowość usług pocztowych w 2012 roku
Przez cały rok odbywało się badanie terminowości usług pocztowych największego operatora w kraju, czyli Poczty Polskiej. Jest ono przeprowadzane pod nadzorem prezesa UKE i ma za zadanie monitorować jakość powszechnych usług pocztowych. Zakres badania objął przesyłki listowe oraz paczki pocztowe w opcji ekonomicznej i priorytetowej.
Ogólne wnioski, jakie można wyciągnąć z opublikowanych wyników są takie, że Poczta Polska z roku na rok systematycznie poprawia terminowość swoich usług. Jeszcze kilka lat temu, żaden z ustawowo określonych celów w zakresie terminowości nie był spełniony. W 2012 roku operatorowi udało się spełnić 4 z 7 postawionych celi. Najwyższą wartość wskaźnika osiągnęły paczki pocztowe ekonomiczne, które są doręczane w ciągu 3 dni od daty nadania aż w 98,3%. Szczegółowe wyniki dotyczące wszystkich rodzajów przesyłek, w porównaniu do wyników z zeszłego roku, przedstawia tabela poniżej.