Satysfakcja klientów firm kurierskich
Dodano: Friday, 12 October 2012 o 11:47

Kompleksowość w kryzysie
W czasach dekoniunktury gospodarczej klienci biznesowi szukają oszczędności i kompleksowych rozwiązań logistycznych, dzięki którym mogą lepiej kontrolować koszty. Firmy zaczęły rezygnować z usług wielu przewoźników, ograniczając się do jednego. Dzięki temu na rynku najlepiej zaczęli radzić sobie tzw. integratorzy oferujący przewóz różnych ładunków, na odmiennych warunkach dostosowanych do potrzeb zleceniodawcy.
Co jest ważne
Dla klientów biznesowych bardzo ważna jest niezawodność dostaw, czyli ich kompletność oraz terminowość. Każda bowiem niepewność dotycząca partnera logistycznego zwiększa również ryzyko prowadzonego biznesu. Dodatkowo jednym z najważniejszych czynników jest również potencjał wykonawczy danego przewoźnika i możliwość oferowania kompleksowej obsługi klienta. Jak już wspomniano, na tym polu najlepiej prezentują się integratorzy tacy jak DHL, UPS, TNT czy Raben. Kolejną ważną kwestią kształtującą satysfakcję klientów jest odpowiednia proporcja między ceną a jakością usługi. Co ciekawe, małe znaczenie dla klientów biznesowych ma innowacyjność i informatyzacja firmy logistycznej. Może to oznaczać, że wolą oni sprawdzone i pewne rozwiązania. Wzrasta jednak znaczenie obiegu informacji o stanie dostaw. Klienci chcą być na bieżąco informowani o statusie swoich dostaw, co siłą rzeczy wymaga zaawansowanej informatyzacji przewoźników.
Jakie firmy spełniają oczekiwania
Według badania przeprowadzonego na potrzeby konkursu Operator Logistyczny Roku w 2010r, najlepiej przez kluczowych klientów są oceniane duże firmy logistyczne. Najlepiej w rankingu wypadła firma TNT Epress. Aż 76% jej kluczowych klientów uważa, że jest to lider na rynku. Na miejscu 5 uplasowała się firma DHL Express, a na 9. DPD Polska. W zestawieniu nie uwzględniono firmy UPS, lecz podejrzewamy, że również zajęłaby wysoką pozycję.
Komentarzy (0)
Dodaj swoją opinię