Prognozy dla branży kurierskiej na 2013 rok

Dodano: Thursday, 28 February 2013 o 13:46  
Kryzys ekonomiczny nęka już wiele sektorów gospodarki m.in. budownictwo czy motoryzację. Coraz bardziej wzrasta bezrobocie, a perspektywy również nie są optymistyczne. Wydaję się jednak, że polski rynek kurierski bardzo dobrze sobie radzi na tym tle.
 

Kryzys nie straszny

Marek Ragin, dyrektor ds. sprzedaży firmy kurierskiej Siódemka twierdzi, że w 2013 roku tempo wzrostu sektora KEP w naszym kraju utrzyma się na poziomie dwucyfrowym. Jego wielkość jest nadal dużo mniejsza, niż w innych krajach europejskich, więc jest to branża rozwijająca się. Nawet stagnacja w niektórych sektorach nie jest w stanie znacząco jej zagrozić.
 

Motory napędowe

Wpływ na prężny rozwój usług kurierskich w Polsce ma również rosnące zainteresowanie klientów sektorem e-commerce. Sklepy internetowe chcąc zapewnić swoim klientom terminowość i niezawodność dostaw, często wybierają usługi kurierskiej. Polski rynek przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych rozwija się również dzięki polskim przedsiębiorstwom, które wykazują tendencję do poszerzania skali swojej działalności oraz do usprawniania funkcji logistyki poprzez outsourcing niektórych jej komponentów. Ze względu na to, że firmy kurierskie starają się coraz lepiej dopasowywać swoją ofertę do wymagań klientów biznesowych, trend ten będzie w dalszym ciągu się rozwijał.


Co z przejęciami?

Zeszły rok upłynął pod znakiem znaczących przejęć na rynku. Firma UPS miała poważny zamiar przejąć europejskiego potentata – TNT. Połączenie obu firm zablokowała jednak Komisja Europejska. Na polskim rynku doszło do przejęcia firmy Opek przez amerykańskiego FedEx-a. Dyrektor ds. sprzedaży w Siódemce twierdzi jednak, że jest to już koniec przejęć na polskim rynku KEP.
 

Szersza dystrybucja

Zarówno polskie, jak i zagraniczne firmy kurierskie operujące w naszym kraju w ciągu ostatnich lat postawiły na rozwój infrastruktury. Powstaje coraz więcej punktów obsługi klienta. Większość przewoźników nie bazuje jedynie na własnych oddziałach, ale współpracuje z tradycyjnymi punktami usługowymi, aby być jak najbliżej klientów (w centrach handlowych, kioskach, salonach prasowych itp.). Takie punkty oferuje m.in. Siódemka, GLS czy DHL. W najbliższym roku sieć tych punktów będzie się systematycznie powiększać.

Rok 2013 zapowiada się dla firm kurierskich na polskim rynku bardzo pozytywnie. Coraz szersza rzesza klientów, zarówno tych mniejszych, indywidualnych, jak i firm, będzie źródłem przychodów.
Komentarzy (1)
Anonim
Tuesday, 05 March 2013 o 22:01
Wielce wielmożny dyrektor siódemki skąd może wiedzieć co będzie. nie macie innych firm aby pytać ich o opinie. Firma wożąca paczki po 5 złotych i niepotrafiąca załatwić sobie samej nowych klientów, jeździ za innymi kurierami z innych firm i podbiera klientów bo sami są tak nie udolni. Ich tabor i kurierzy tez zostawia dużo do życzenia. więc niech może wypowie się inny dyrektor z innej firmy.
Dodaj swoją opinię
Ocena