Poczta Polska wirtualnie
Dodano: Thursday, 14 March 2013 o 12:42

E-poczta
Poczta Polska zapowiada, że jeszcze w tym roku klienci będą mogli skorzystać z takich usług jak eList czy eZnaczek. Coraz częściej klienci zastępują tradycyjne listy korespondencją elektroniczną i Poczta zamierza podążać za tym trendem i wykorzystać go. Dzisiaj blisko 60% polskich gospodarstwo domowych jest podłączonych do sieci. Poczta Polska chce wykorzystać ten potencjał łącząc w ofercie usługi pocztowe, finansowe i logistyczne. Operator chce również obsługiwać coraz więcej przesyłek z towarami zakupionymi w Internecie. W tym celu obniżono ceny kuriera Poczty Polskiej – Pocztexu.
E-urząd
Jednak największy operator pocztowy w Polsce nie poprzestaje jedynie na usługach pocztowo-kurierskich. Jednym z pomysłów na rozszerzenie zakresu usług jest e-urząd. Poczta Polska chce ułatwić i usprawnić komunikację na linii obywatel – państwo. Dla przykładu, szacuje się, że samych zaświadczeń z Urzędu Skarbowego wydaje się w ciągu roku 10 mln, a wypisów z KRS czy KRK – 4 mln. Poczta Polska szacuje, że już za pięć lat niemal połowa wypisów z rejestrów centralnych mogłaby być odbierana w placówkach pocztowych. Byłoby to możliwe dzięki dostępowi Poczty Polskiej do baz danych instytucji publicznych. Klienci nie musieliby jechać po taki dokumenty do urzędów, tylko odbieraliby je w najbliższej placówce pocztowej. Takie rozwiązanie działa już w Czechach.
Dzięki ambitnym planom Poczty Polskiej i ciągłym rozszerzaniu oferty, może ona liczyć na to, że będzie ona nadal atrakcyjna dla klientów, mimo postępującej informatyzacji społeczeństwa.
Dzięki ambitnym planom Poczty Polskiej i ciągłym rozszerzaniu oferty, może ona liczyć na to, że będzie ona nadal atrakcyjna dla klientów, mimo postępującej informatyzacji społeczeństwa.
Komentarzy (0)
Dodaj swoją opinię