Poczta Polska stawia na logistykę

Dodano: Thursday, 25 April 2013 o 15:27  
W dzisiejszych czasach wiele poczt na świecie koncentruje się również na świadczeniu usług logistycznych.  Silną pozycję w logistyce mają m.in. Deutche Post DHL, Austrian Post, Posten Norge z Nowegii czy Post Nord. Poczta Polska chce brać przykład z zachodnich rynków i w ciągu najbliższych lat ma zamiar zdobyć znaczącą pozycję na polskim rynku TSL.

Dzisiaj, aby poczta mogła utrzymać się na konkurencyjnym rynku, nie wystarczy jedynie doręczać listy. Obecnie więcej korzyści przynoszą usługi finansowo-bankowe, ubezpieczeniowe czy też związane z e-handlem. Również Poczta Polska w swojej strategii do 2015 roku stawia na poszukiwanie dochodów w nowych dziedzinach. Usługi logistyczne mają stanowić rekompensatę w odniesieniu do spadającej popularności tradycyjnych usług pocztowych.

Okazuje się, że Poczta Polska zaczyna odnosić sukcesy na rynku logistycznym. Zwiastunem sukcesów ma być 300-procentowy wzrost sprzedaży usług drobnicowych. Chodzi tu o doręczanie przesyłek przez kuriera PP – Pocztex. Dzięki sieci własnych platform logistycznych taki sam wzrost w przyszłych latach jest możliwy, a nawet pożądany. Nowoczesne obiekty rozmieszczone m.in. w Pruszczu Gdańskim, Bydgoszczy, Poznaniu, Wrocławiu, Zabrzu i Lublinie zajmują się obsługą przeładunkową i rozdziałem strumieni przesyłek. Poczta Polska posiada również największą w kraju sieć stałych połączeń transportu drogowego. Dzięki temu zapleczu możliwe jest doręczanie zarówno listów, jak i paczek i palet. W ramach Pocztexu PP oferuje usługi ekspresowe i kurierskie oraz przewóz palet. W planach rozwojowych znajdują się kolejne usługi logistyczne oraz magazynowe.

Poczta Polska wdraża również program reorganizacji zarządzania logistyką wewnętrzną, aby procesy te były jak najbardziej sprawne. W przyszłości cała struktura organizacyjna spół ma przyjąć formę procesową. Usprawnione mają być procesy zarządcze w ramach logistyki. Kadra Poczty ma być  natomiast wzmocniona przez doświadczonych specjalistów.

Ten rok będzie więc obfitował w duże zmiany w Poczcie Polskiej. Spółka chce utrzymać pozycję lidera na rynku pocztowym.
Komentarzy (0)
Dodaj swoją opinię
Ocena