Poczta Polska stawia na logistykę
Dodano: Thursday, 25 April 2013 o 15:27

Dzisiaj, aby poczta mogła utrzymać się na konkurencyjnym rynku, nie wystarczy jedynie doręczać listy. Obecnie więcej korzyści przynoszą usługi finansowo-bankowe, ubezpieczeniowe czy też związane z e-handlem. Również Poczta Polska w swojej strategii do 2015 roku stawia na poszukiwanie dochodów w nowych dziedzinach. Usługi logistyczne mają stanowić rekompensatę w odniesieniu do spadającej popularności tradycyjnych usług pocztowych.
Okazuje się, że Poczta Polska zaczyna odnosić sukcesy na rynku logistycznym. Zwiastunem sukcesów ma być 300-procentowy wzrost sprzedaży usług drobnicowych. Chodzi tu o doręczanie przesyłek przez kuriera PP – Pocztex. Dzięki sieci własnych platform logistycznych taki sam wzrost w przyszłych latach jest możliwy, a nawet pożądany. Nowoczesne obiekty rozmieszczone m.in. w Pruszczu Gdańskim, Bydgoszczy, Poznaniu, Wrocławiu, Zabrzu i Lublinie zajmują się obsługą przeładunkową i rozdziałem strumieni przesyłek. Poczta Polska posiada również największą w kraju sieć stałych połączeń transportu drogowego. Dzięki temu zapleczu możliwe jest doręczanie zarówno listów, jak i paczek i palet. W ramach Pocztexu PP oferuje usługi ekspresowe i kurierskie oraz przewóz palet. W planach rozwojowych znajdują się kolejne usługi logistyczne oraz magazynowe.
Poczta Polska wdraża również program reorganizacji zarządzania logistyką wewnętrzną, aby procesy te były jak najbardziej sprawne. W przyszłości cała struktura organizacyjna spół ma przyjąć formę procesową. Usprawnione mają być procesy zarządcze w ramach logistyki. Kadra Poczty ma być natomiast wzmocniona przez doświadczonych specjalistów.
Ten rok będzie więc obfitował w duże zmiany w Poczcie Polskiej. Spółka chce utrzymać pozycję lidera na rynku pocztowym.
Komentarzy (0)
Dodaj swoją opinię