Firmy kurierskie w rankingu BrandZ Top 100
Dodano: Friday, 25 May 2012 o 12:59
BrandZ Top 100 to coroczny ranking najcenniejszych marek świata tworzony przez jedną z wiodących na świecie firm badawczych Millward Brown. Jest to jedyne na świecie badanie, które opiera wskaźniki wartości marek na wywiadach z ponad milionem konsumentów na całym świecie i uwzględnia marki zarówno z rynku konsumenckiego, jak i B2B. Wyniki wywiadów są łączone z danymi finansowymi i ogólnobiznesowymi firm. Dane te pochodzą z agencji Bloomberg i Datamonitor. Dzięki temu ranking pokazuje wymierna rolę marek w generowaniu przychodów spółek. Ranking tworzony jest już od 5 lat.
Wartość marek
Główny wniosek, jaki płynie z tegorocznej edycji rankingu jest taki, że marki są nie tylko motorem wzrostu firm, ale również wsparciem w trudnych gospodarczo czasach. Mimo niestabilnej sytuacji światowych gospodarek najsilniejsze marki świata zwiększyły swoją wartość w 2011 roku. W latach 2006–2012 łączna wartość marek wchodzących w skład rankingu BrandZ wzrosła o 66% i wynosi obecnie 2,4 biliona dolarów. W tym roku największe sukcesy odnosiły te firmy, które korzystały z nowoczesnych technologii, skupiały się na doświadczeniach konsumenta lub wzmacniały kontrolę nad markami.
Liderzy
Już drugi rok z rzędu liderem rankingu został Apple. Wartość tej marki wzrosła o 19% i wynosi obecnie 182,9 mld dolarów. Na drugim miejscu uplasował się IBM, który w tym roku przegonił Google. Pierwszą dziesiątkę najcenniejszych marek zdominowały firmy z branży nowoczesnych technologii i telekomunikacji. Oprócz nich w pierwszej 10 znalazły się również: McDonalds, Coca-Cola i Marlboro. Najwyższy wzrost wartości odnotował natomiast Facebook - aż 74%.
Z kurierskiego podwórka
W rankingu znalazło się również miejsce dla firm kurierskich. Najwyższą pozycję, bo już 16 miejsce w rankingu zajął UPS. Wartość tej marki została oszacowana na ponad 37 mld dolarów. Marka tej firmy kurierskiej była doceniana już wiele razy w różnorakich rankingach. W 2011 UPS zdobył tytuł Najbardziej Podziwianej Firmy Świata. Firma co kwartał chwali się również stale poprawiającymi się wynikami finansowymi. Nic dziwnego, że znalazła się najwyżej w rankingu przeganiając inne firmy ze swojej branży.
Na miejscu 70 rankingu znalazł się FedEx. Firma ostatnimi czasy skupia się na rozwoju w Europie. W Polsce amerykański gigant zakupił lokalną firmę Opek. W rankingu wartość marki FedEx została oszacowana na 11,7 mld dolarów.
Po raz pierwszy w rankingu została odnotowana marka DHL. Jej wartość wyniosła 7,6 mld dolarów, co dało firmie ostatnie miejsce w rankingu. Jednak jest to dopiero debiut, więc tendencja jest rosnąca.
A oto pełny ranking:

Na miejscu 70 rankingu znalazł się FedEx. Firma ostatnimi czasy skupia się na rozwoju w Europie. W Polsce amerykański gigant zakupił lokalną firmę Opek. W rankingu wartość marki FedEx została oszacowana na 11,7 mld dolarów.
Po raz pierwszy w rankingu została odnotowana marka DHL. Jej wartość wyniosła 7,6 mld dolarów, co dało firmie ostatnie miejsce w rankingu. Jednak jest to dopiero debiut, więc tendencja jest rosnąca.
A oto pełny ranking:

Komentarzy (0)
Dodaj swoją opinię