Firma kurierska – o czym pamiętać podczas jej zakładania?

Dodano: Sunday, 02 November 2014 o 10:11  
 Z usług kurierskich korzysta coraz więcej firm, a nawet osób prywatnych. Firma kurierska wydaje się więc współcześnie bardzo dobrym pomysłem na biznes i tego typu usługi na pewno będą popularne przez wiele najbliższych lat. O czym jednak należy pamiętać podczas zakładania takiej firmy, aby osiągnąć sukces? Podpowiadamy w kolejnym artykule.

Przewozy kurierskie – dobry biznes?

Jak w przypadku każdego biznesu, tutaj również najtrudniejsze są początki. W pierwszych tygodniach lub miesiącach firmy, wszystkim zajmuje się zazwyczaj jej właściciel. Jest zarówno dyspozytorem, kurierem, kierowcą, a czasami nawet mechanikiem. Oczywiście po uzyskaniu grona stałych klientów, nadchodzi czas na powiększenie zespołu i zatrudnienie nowych ludzi.
 
Nowi pracownicy powinni być przede wszystkim kulturalni i wysportowani. Praca kuriera to w końcu nieustanny kontakt z klientami, a dobra forma fizyczna przyda się, gdy będzie trzeba przenosić duże paczki lub biegać z nimi po schodach. Dodatkowo kurierzy powinni bardzo dobrze znać miasto po którym mają rozwozić przesyłki, czyli orientować się w nazwach ulic i dzielnic. Dyspozytorem natomiast powinna zostać osoba cechująca się skrupulatnością i dobrą organizacją pracy. 
 
Kwestie na które zdecydowanie nie może oszczędzać firma kurierska to reklama i promocja. Jest to szczególnie istotne na samym początku działalności, gdy marka nie jest jeszcze popularna. Warto zainwestować w profesjonalne logo firmy i zdecydować się na jego konkretne kolory, które zaczną być kojarzone z firmą. 
 
Założenie strony internetowej jest koniecznym obowiązkiem. Bez niej żadnej firmie kurierskiej nie uda się dotrzeć do szerokiego grona odbiorców i zdobyć zaufania klientów. Strona musi być przejrzysta, intuicyjna i musi zawierać wszystkie najważniejsze informacje o usługach i cennikach.

Tani kurier – czym rozwozić przesyłki?

Jednak największy wydatek dla każdej firmy kurierskiej to sprzęt do rozwożenia przesyłek. Firmy, których nie stać od razu na duże samochody dostawcze, często zaczynają od rowerów lub skuterów. Do tego dochodzą też wydatki związane z logistyką, czyli komputery ze specjalnym oprogramowaniem, drukarki, skanery i komórki z nawigacją dla kurierów.
 
Kolejnym wyzwaniem jest znalezienie siedziby firmy. Początkowo powinno wystarczyć pomieszczenie o powierzchni około 50m2, które podzieli się na część biurową i magazynową. Oczywiście wraz z rozwojem firmy konieczne będzie wynajęcie osobnego pomieszczenia magazynowego z dodatkową powierzchnią parkingową do przeładunków.
 
Jak natomiast szukać pierwszych klientów? Warto pamiętać, że klientami nie powinny być tylko osoby prywatne, ale przede wszystkim firmy, a także urzędy i instytucje. Aby udało się zdobyć dużego i stałego klienta, trzeba brać udział w organizowanych co jakiś czas przetargach.
 
Zanim jednak jakakolwiek firma kurierska ruszy ze swoją działalnością, najpierw jej właściciel powinien bardzo dokładnie poznać branżę, w której zamierza działać. Jeżeli sam nie był nigdy kurierem, powinien znaleźć ludzi którzy mają doświadczenie w prowadzeniu tego typu biznesu i wydobyć od nich jak najwięcej informacji o niebezpieczeństwach i najczęściej popełnianych błędach w branży kurierskiej.
 
Komentarzy (0)
Dodaj swoją opinię
Ocena