Dzień Darmowej Dostawy, czyli same korzyści

Dodano: Thursday, 21 March 2013 o 12:19  
Mimo że Dzień Darmowej Dostawy odbył się dosyć dawno temu, bo 3 grudnia, postanowiliśmy przyjrzeć się raportowi przygotowanemu przez eKomercyjnie.pl, organizatora całej akcji. Czy tego typu promocja opłaca się klientom, sklepom internetowym i firmom oraz brokerom kurierskim? Na te pytania postanowiliśmy znaleźć odpowiedź.
 

Sklepy internetowe z darmową wysyłką

W zeszłorocznej edycji Dnia Darmowej Dostawy udział wzięło 1828 sklepów internetowych. Ci przedsiębiorcy z pewnością zdawali sobie sprawę, że koszty przesyłki są często kluczowym czynnikiem decydującym o zakupie danego towaru w internecie. Oczywiste jest więc, że darmowa dostawa jest bodźcem zachęcającym klientów do dokonania zakupu, szczególnie jeśli jest ona dostępna tylko przez jeden dzień. Aż 91% sklepów internetowych 3 grudnia zanotowało większy ruch, niż zwykle. Różnice z reguły były znaczne. 20% sklepów stwierdziło, że ruch wzrósł o 100-300%, ale były też takie, których wzrosty oglądalności przekroczyły 500%. Wzmożony ruch przełożył się również na większą liczbę zamówień. Sklepy notowały wzrost sprzedaży nawet o ponad 200% (24% sklepów). Dane te pokazują więc, że inicjatywa Dnia Darmowej Dostawy odniosła sukces, a sklepy internetowe, mimo że musiały same pokryć koszty wysyłki, zyskały na tym.


Paczki za złotówkę

Jednym z partnerów akcji Dzień Darmowej Dostawy był broker kurierski Apaczka.pl. Firma ta oferowała 3 grudnia sklepom internetowym przesyłki UPS i DHL za symboliczną złotówkę. Dzięki temu sklepy mogły oferować darmową dostawę bez straty marży i z zapewnieniem najwyższej jakości usług przewozowych. Z oferty skorzystało 314 firm uczestniczących w Dniu Darmowej Dostawy. Wysłały one w sumie 5628 przesyłek kurierskich. Na podstawie wywiadów przeprowadzonych przez firmę Apaczka, dowiedziano się, że opcja darmowej dostawy jest jednym z najbardziej oczekiwanych przez klientów rodzajów promocji. Poza tym klienci sklepów internetowych chcą mieć wybór pomiędzy wolniejszą i tańszą opcją wysyłki, a szybszą i trochę droższą dostawą. Poczta Polska wybierana jest tylko przy przesyłkach najtańszych. Klienci uważają, że czas dostawy jest za długi, a odbiór przesyłki z placówki pocztowej niewygodny. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się natomiast całodobowe Paczkomaty.
 

E-klienci zyskali

Tego, że klienci sklepów internetowych zyskali na Dniu Darmowej Dostawy nie trzeba chyba nikomu udowadniać. Dzięki wyzerowaniu kosztów przesyłki, zakupy w sieci są najczęściej dużo tańsze od tych w stacjonarnym sklepie. O popularności tej akcji świadczył rosnący ruch na stronach sklepów internetowych, rekordowe zamówienia oraz fakt, że duża część klientów korzystała z oferty danego sklepu po raz pierwszy. Klienci otrzymujący przesyłki zamówione w Dzień Darmowej Dostawy napotykali również pewne małe niespodzianki. Sklepy internetowe dołączały do zamówień małe gratisy, bony na kolejne zakupy czy katalogi.

Jak pokazuje raport przygotowany przez eKomercyjnie.pl, Dzień Darmowej Dostawy oznaczał sukces na wielu polach i dla wielu firmi osób prywatnych.
Komentarzy (0)
Dodaj swoją opinię
Ocena