Co niesie ze sobą przejęcie TNT przez UPS
Dodano: Friday, 30 March 2012 o 15:19

Suma korzyści
W efekcie transakcji na rynku światowym powstanie lider branży kurierskiej o rocznych przchodach sięgających 45 mld euro, który będzie dysponował globalną siecią transportową. Przejęcie TNT spowoduje, że UPS poprawi swoją pozycję na rynku europejskim. Z drugiej strony dotychczasowy klienci TNT uzyskają dostęp do rynku północnoamerykańskiego oraz możliwości dystrybucji w skali globalnej. UPS zakłada, że po czterech latach od połączenia będzie uzyskiwać oszczędności rzędu 400-550 mln euro rocznie. Osiągnie to dzięki efektowi synergii. Połączenie jest możliwe dzięki znacznemu podobieństwu między strukturami organizacyjnymi w obu firmach, gdzie występują silne zespoły zarządzające skoncentrowane na podnoszeniu jakości usług. Po połączeniu około 36% przychodów grupy będzie generowane poza Stanami Zjednoczonymi.
Dzięki połączeniu nowa jednostka będzie w stanie podnieść jakość swoich usług oraz rozszerzyć zasięg obsługiwanych teryotriów. W przyszłości będzie mogła się też sprawniej i elstyczniej rozwijać. Zarówno TNT jak i UPS uważają, że transakcja przyniesie obopólne korzyści.
Dzięki połączeniu nowa jednostka będzie w stanie podnieść jakość swoich usług oraz rozszerzyć zasięg obsługiwanych teryotriów. W przyszłości będzie mogła się też sprawniej i elstyczniej rozwijać. Zarówno TNT jak i UPS uważają, że transakcja przyniesie obopólne korzyści.
Co z pracownikami?
UPS zdaje sobie sprawę, że kluczem do sukcesu na rynku europejskim będą doświadczeni i zaangażowani pracownicy TNT, którzy dobrze znają specyfikę tego rynku. Wszystkie dotychczasowe prawa pracowników i warunki umów będą respektowane przez nowego właściciela. Co więcej, będą oni mieli większe możliwości rozwoju w globalnym przedsiębiorstwie. UPS ma zamiar wybierać najlepszych pracowników do obejmowania stanowisk w nowym podmiocie. Będą oni mogli również skorzystać z możliwości awansów wewnętrznych. Firma jednak nie wyklucza zwolnień.
Komitet Integracyjny
Połączenie dwóch wielkich firm z pewnością będzie trudne. To zadanie przypada Komitetowi Integracyjnemu, który ma być w najbliższym czasie stworzony przez obie firmy. Zajmie się on połączeniem sieci i relacji z klientami. UPS ma zamiar sworzyć w Holandii „centrum doskonałości” zajmujące się marketingiem, sprzedażą i działalnością operacyjną. Firma zamierza również korzystać z potencjału centrum TNT znajdującego się w Liege.
Komentarzy (0)
Dodaj swoją opinię