Co aktualnie napędza rozwój rynku kurierskiego?

Dodano: Friday, 07 January 2022 o 11:02  
Handel internetowy sprawił, że z każdym kolejnym rokiem do klientów indywidualnych dociera coraz większa liczba przesyłek. W wielu przypadkach są to paczki, które docierają do nich z zagranicy. Mimo iż liczba przesyłek przypadająca na jedną osobę jest w Polsce jeszcze nieco mniejsza niż w innych europejskich krajach, to na pewno dorównujemy innym krajom pod kątem jakości usług kurierskich. Co aktualnie najbardziej napędza rynek kurierski w Polsce i co będzie go napędzać w najbliższej przyszłości? Tłumaczymy w kolejnym artykule.

Coraz więcej klientów indywidualnych

Jeszcze całkiem niedawno w Polsce, jeżeli chodzi o korzystanie z usług kurierskich, przeważali klienci biznesowi. Jednak dzięki dynamicznemu rozwojowi sklepów internetowych, w chwili obecnej to właśnie klienci indywidualni są najważniejsi dla zdecydowanej większości firm kurierskich.
 
Co ciekawe, rozwój polega nie tylko na tym, że Polacy dokonują zakupów w zagranicznych sklepach internetowych, ale też sami sprzedają swoje produkty do krajów ościennych. Coraz więcej naszych sklepów sprzedaje na Zachód, gdyż jest możliwe dzięki bardzo dobrze rozwiniętej sieci dróg w Europie. 
 
Mimo iż w chwili obecnej szacuje się, że aż 90% przesyłek to przesyłki krajowe, a tylko 10% zagraniczne, to eksperci branżowi twierdzą, że ta tendencja będzie ulegać dynamicznej zmiany. Już teraz zdarzają się zagraniczne sklepy internetowe, w których przesyłka jest tańsza niż w polskich sklepach, a czasami nawet darmowa. Jedyne co może odstraszać w takich przypadkach polskich klientów, to długi czas oczekiwania na przesyłkę, który czasami może wynieść nawet ponad miesiąc. 

Oferta kurierska coraz lepiej dostosowana do klientów

Rozwój rynku kurierskiego w Polsce to tak naprawdę świetna sytuacja dla polskich klientów. Dzięki licznej konkurencji firmy kurierskie doskonale zdają sobie sprawę, że aby zdobyć klientów, muszą swoją ofertę przygotować specjalnie dla nich. To właśnie dzięki temu pojawiły się takie możliwości jak np. odbiór paczki już następnego dnia po jej nadaniu.
 
Również kwestia godzin odbioru przesyłek została zaprojektowana tak, aby jak najbardziej uprościć klientom ich odbiór. W przypadku wielu sklepów internetowych klient ma możliwość zaznaczenia godziny w której chce, aby pojawił się kurier. To znacznie ułatwia cały proces odbierania paczek.
 
Jedyne co jeszcze nas znacząco wyróżnia od zachodnich krajów, to preferowanie płatności przy odbiorze przesyłki. Wielu Polaków nadal nie ma zaufania do internetowych zakupów i woli płacić za nie dopiero przy kurierze. Branżowi eksperci twierdzą, że w przypadku tej kwestii, raczej nie należy spodziewać się w najbliższym czasie znaczącej zmiany. Ilość paczek płatnych przy odbiorze wynosi w tej chwili około 50% i prawdopodobnie tak też pozostanie. 
 
Komentarzy (0)
Dodaj swoją opinię
Ocena