Rynek e-commerce to żyła złota dla kurierów

Dodano: Tuesday, 04 September 2012 o 16:11  
Od dobrych kilku lat rynek handlu internetowego w Polsce dynamicznie się rozwija. Firmy kurierskie również na tym zyskują. Kurier to najczęściej wybierana opcja dostawy towaru z internetu.
 

Rynek w liczbach

Według najnowszych szacunków wartość przesyłek z branży e-commerce sięga już 600 mln zł. W ciągu ostatniego roku zawarto około 2,5 miliona transakcji za pośrednictwem sieci. Duża część towarów dostarczana jest do kupujących za pośrednictwem kuriera. Firma kurierska TNT szacuje, że wartość przewozów w ramach e-commerce wynosi 500-600 mln zł. To około ¼ wartości całego rynku KEP.
 

Rozwój e-commerce

Z każdym rokiem przybywa internautów robiących zakupy online. Najszybciej rośnie segment B2C, czyli osób prywatnych kupujących w sklepach internetowych. Dynamika wzrostu tego sektora jest 2-3 razy wyższa niż sektora B2B. Już połowa użytkowników internetu robi zakupy w sieci przynajmniej sporadycznie. Nie brakuje również przedsiębiorców rozszerzających swoje kanały dystrybucji o Internet, mimo że do tej pory korzystali tylko z tradycyjnych form sprzedaży. 
 

Kurierzy coraz bliżej

Jednak rozwój samego rynku handlu internetowego to nie jedyny powód rosnących przychodów firm kurierskich. Nie bez znaczenia było też obniżenie cen usług kurierskich dla osób prywatnych wynikające z działalności brokerów kurierskich. Dzięki temu kurierzy stali się konkurencją cenową dla poczty. Stale rozwijana jest również infrastruktura przewoźników, powstają nowe punkty obsługi klientów. Obecnie nie są to już oddziały samych firm, ale punkty partnerskie. Dzięki takiemu rozwiązaniu może być ich dużo więcej, niż dotychczas, a więc będą bliżej klientów.

Komentarzy (0)
Dodaj swoją opinię
Ocena