Operatorzy pocztowi stawiają na nowoczesne rozwiązania
Dodano: Friday, 22 February 2013 o 12:58

Poczta nie chce zostać w tyle
Poczta Polska w swojej strategii chce umocnić swoją pozycję w dziedzinie rozwiązań internetowych, ubezpieczeń i kredytów. Tradycyjne kartki pocztowe zostały również przeniesione do Internetu i są dostępne w serwisie neokartka.pl. Poza tym Poczta rozwija swoją ofertę finansową za pomocą Banku Pocztowego. Docelowo sieć jego placówek ma liczyć ponad 1000 placówek. Grupą docelową Banku Pocztowego są osoby starsze, które często nie mają w ogóle konta bankowego. Dla nich skierowana jest oferta dostarczania pieniędzy z konta wraz z wyciągiem przez listonosza.
InPost rozszerza ofertę
InPost również nie pozostaje w tyle. Firma planuje stworzenie kompleksowej oferty we współpracy z bankami i firmami ubezpieczeniowymi. Usługi takie mają być sprzedawane przez listonoszy wyposażonych w mobilne terminale. Pilotażowy program takiej sprzedaży trwa już w Gdyni, Toruniu i Krakowie.
Samoobsługa to podstawa
Kolejnym trendem na rynku pocztowym jest przechodzenie od tradycyjnej obsługi klienta do samoobsługi. W dzisiejszych czasach nikt już nie ma czasu stać w kolejkach na poczcie. Oczywiście liderem rozwiązań samoobsługowych jest InPost, który udostępnia specjalne urządzenia do nadawania i odbierania przesyłek przez całą dobę – Paczkomaty. Już niedługo urządzenia te będą zintegrowane również z bankomatami. Poczta Polska jednak nie pozostaje w tyle. W placówkach pocztowych mają powstawać strefy samoobsługowe umożliwiające nadawanie lisów i małych paczek.
Jak widać operatorzy pocztowi nie pozostają w tyle i starają się sprostać wyzwaniom zmieniającego się rynku. Czas pokaże czy zmiany w ofercie pozwolą się im rozwijać.
Komentarzy (0)
Dodaj swoją opinię