DHL o obecności małych i średnich firm na rynkach międzynarodowych
Dodano: Friday, 08 February 2013 o 12:57
Firma kurierska DHL oraz IHS przeprowadziły badania dotyczące obecności małych i średnich firm na rynkach międzynarodowych. Badanie przeprowadzono wśród 410 dyrektorów z sektora MŚP z takich krajów jak: Kanada, Francja, Niemcy, Wielka Brytania, USA, Japonia, Brazylia, Rosja itp. Okazało się, że małe i średnie firmy funkcjonujące na rynkach zagranicznych mają dwukrotnie większe szanse na sukces, niż te, które działają wyłącznie na rynku krajowym. Aż 26% firm działających za granicą osiągnęło wysoki wzrost przychodów. Firmy te stwierdziły, że najważniejsze korzyści płynące z działalności na rynkach zagranicznych to: dostęp do nowych rynków, know how i technologii oraz dywersyfikacja produktów i usług.
Â
Â
Â
RosnÄ…ce tempo globalizacji sprawia, że obecnie mÅ‚odsze firmy sÄ… bardziej otwarte na dziaÅ‚anie na rynkach miÄ™dzynarodowych, niż te, które istniejÄ… już dÅ‚użej. W dodatku wiÄ™kszość badanych firm, które w ciÄ…gu ostatnich trzech lat rozwijaÅ‚y dziaÅ‚alność za granicÄ…, w ciÄ…gu najbliższych trzech lat majÄ… zamiar zwiÄ™kszyć procentowy udziaÅ‚ eksportu w swoich obrotach.Â
Â
Â
Konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw najbardziej obniża nieodpowiednia infrastruktura ekonomiczna. Największe przeszkody związane z rynkami międzynarodowymi to brak odpowiednich informacji na ich temat, wysokie cła i trudności w nawiązywaniu kontaktów z klientami i partnerami biznesowymi w obcych krajach.
Â
Â
Kolejnym ciekawym wnioskiem z badaÅ„ jest to, że firmy z sektora MÅšP dziaÅ‚ajÄ…ce na rynkach wschodzÄ…cych dużo lepiej radzÄ… sobie, niż te pochodzÄ…ce z krajów rozwiniÄ™tych. Mimo, że wskaźnik konsumpcji w krajach rozwiniÄ™tych nadal jest wyższy. Wszystkie badane firmy kÅ‚adÄ… duży nacisk na wykorzystanie logistyki i efektywnego transportu jako Å›rodka wspierajÄ…cego rozwój dziaÅ‚alnoÅ›ci miÄ™dzynarodowej.Â
Â
Â
Firma DHL wyraża gotowość do dostarczania odpowiednich rozwiązań logistycznych dla firm z sektora MŚP, które chcą sprawnie operować na rynkach międzynarodowych. Nadal bowiem istnieją przeszkody, które taką działalność mogą hamować.
Â
Komentarzy (0)
Dodaj swojÄ… opiniÄ™