Sukces przetargowy Poczty Polskiej - jeszcze więcej przesyłek kurierskich

Dodano: Saturday, 25 January 2014 o 14:31  
Dzięki nowym kontraktom Poczta Polska zajmie się m.in. doręczeniem nadawanej korespondencji, paczek i przesyłek kurierskich. Najważniejszymi pozyskanymi klientami są z całą pewnością Kancelaria Senatu, Urząd patentowy RP, Izba Celna oraz PGNiG S.A.. W przypadku ostatniej wymienionej firmy, oferta Poczty Polskiej okazała się korzystniejsza niż propozycje firmy InPost czy PGP.
 
Łukasz Gołębiowski, dyrektor zarządzający pionem sprzedaży w Poczcie Polskiej twierdzi, że ich oferty cieszą się dużym zainteresowaniem głównie dlatego, że potrafią skutecznie identyfikować potrzeby rynku. Poza tym są nieustannie skoncentrowani na podnoszeniu standardów i optymalizacji kosztów proponowanych rozwiązań. Nic więc dziwnego, że w ciągu całego roku 2013, Poczta Polska wygrała ponad 1000 postępowań przetargowych, na łączną kwotę około 1,4 mld złotych.

Przesyłka kurierska na Poczcie Polskiej

W ciągu ostatnich lat Poczcie Polskiej udaje się konsekwentnie i skutecznie realizować przyjęte strategie rozwoju. Wynik brutto Grupy Kapitałowej w 2012 roku wyniósł 163 mln złotych, co oznacza wzrost o 7% względem roku 2011. Natomiast wskaźnik ROE netto Grupy Kapitałowej, jest obecnie blisko 10% wyższy niż w roku 2010. Na uwagę zasługuje również fakt, że Poczta Polska równocześnie obniża koszty i w odniesieniu do roku poprzedniego ich redukcja wyniosła ponad 170 mln zł.  Natomiast na inwestycje rozwojowe i pracownicze, zostało wydane w tym czasie ponad 150 mln zł. 
 
Pomimo ogólnoświatowej tendencji spadkowej i liberalizacji rynku usług listowych, strategia Poczty Polskiej zdecydowanie zakłada utrzymanie pozycji lidera. Niekorzystne dla Poczty Polskiej tendencję, udaje im się zrekompensować elastyczną ofertą i ofensywą produktywną. W ciągu ostatniego roku, Poczta poszerzyła ofertę głównie w zakresie usług kurierskich i e-usług, i w tym właśnie upatruje swoją szansę na utrzymanie aktualnej, bardzo sprzyjającej im, pozycji na rynku.  
 
Komentarzy (0)
Dodaj swoją opinię
Ocena