Ranking strojów kurierskich

Dodano: Friday, 11 May 2012 o 13:16  
 Robocze uniformy kojarzą nam się przede wszystkim z takimi zawodami jak policjant czy strażak. Jednak jednolite ubiory pracowników funkcjonują również w branży kurierskiej. Takie stroje pełnią kilka ważnych funkcji. Przede wszystkim są wizytówką firmy. Kurier jest bowiem najczęściej jedynym pracownikiem przewoźnika, z którym klient spotyka się twarzą w twarz. Jego wygląd, ubiór i zachowanie mają duży wpływ na ocenę usługi i całej firmy przez klienta. Firmowy strój uwiarygadnia również kuriera w oczach klienta. Będzie miał on większą pewność, że jego przesyłka będzie bezpieczna, jeśli odbierze ją osoba ubrana w identyfikujący firmę uniform. Taki strój umożliwia również rozpoznanie kuriera danej firmy z daleka. 
Jaki powinien więc być idealny ubiór kuriera? Przede wszystkim powinien się dobrze prezentować i umożliwiać szybką identyfikację przewoźnika, dla którego pracuje kurier. Z tego powodu kolorystyka i logo umieszczone na stroju powinny być spójne z całą identyfikacją wizualną firmy. Z drugiej strony uniform powinien być wygodny dla kuriera, aby mógł on bez przeszkód wykonywać swoją pracę. Przyjrzeliśmy się strojom kurierów pod względem wymienionych kryteriów i stworzyliśmy ranking uniformów.
 
1 – Siódemka
Strój ten spełnia wszystkie wymagania. Przede wszystkim bardzo łatwo można zidentyfikować kuriera. Zapewniają to intensywne kolory, które są zgodne z kolorystyką logo firmy oraz napisy na kurtce i czapce. Z przodu kurtki znajduje się znak Siódemki, a z tyłu duże logo firmy. Trochę mniejsze logo widnieje na czapce. W komplecie kuriera znajduje się również koszulka polo oznaczona podobnie jak kurtka. Strój świetnie się prezentuje i rzuca się w oczy. Kolor czerwony przywołuje skojarzenia z energią, z jaką doręczane są przesyłki. Uniform jest świetnie wykończony białymi i czarnymi elementami. Strój wygląda również na wygodny. Siódemka zabrania swoim kurierom noszenia spodni dresowych w pracy. Tak ubrany kurier prezentuje się bardzo profesjonalnie, gratulacje.
 
 
2 – DHL
Strój roboczy DHL jest w kolorystyce loga firmy, co świetnie wpływa na rozpoznawalność kurierów. Na kurtce z przodu oraz na czapce widnieje logo przewoźnika. Żywe kolory: czerwony i żółty, powodują, że jest to najbardziej rzucający się w oczy strój kurierski. Kontrast tych dwóch kolorów powoduje, że kurier jest zauważalny i kojarzony z dynamizmem, otwartością i energią. Czarne wykończenia kurtki dodają trochę elegancji do stroju. Kurtka wygląda na świetnie skrojoną i nie krępującą ruchów. Jej atutem są również duże kieszenie. Mimo że dzięki uniformowi kurierzy są doskonale rozpoznawalni, to dla pełnego bezpieczeństwa kurierzy posiadają specjalne identyfikatory, które są zobowiązani okazywać na życzenie klienta.
 
 

 3 – UPS
Cały strój kurierów UPS ma jednolity, brązowy kolor. Pracownicy tego przewoźnika jadący do klienta są ubrani w firmowe spodnie i kurtki, posiadają specjalne mobilne urządzenie do wprowadzania numerów paczek oraz identyfikator ze swoimi danymi. Uniform UPS posiada na czapce oraz koszulce małe logo firmy. Niestety, z daleka nie jest ono dobrze widoczne, a kolor stroju nie rzuca się w oczy i jest jaśniejszy od koloru znajdującego się w logo firmy. Z drugiej strony, dzięki stonowanej, jednolitej kolorystyce kurier wygląda bardziej elegancko, niż pracownicy innych firm. Koszulka polo, spodnie i czapka z daszkiem wchodzące w skład kompletu wyglądają na wygodne i przewiewne. Oprócz noszenia firmowego stroju, UPS wymaga od swoich kurierów, aby byli gładko ogoleni, nie nosili długich włosów i wyglądali schludnie. 
 
4 – TNT
Strój roboczy TNT ma z pewnością najbardziej oryginalną kolorystykę spośród wszystkich firm kurierskich. Kolor pomarańczowy kojarzy się z pozytywną energią, otwartością i szybkością. Przesłaniem tego koloru jest również zaradność i zdecydowanie. Jest on również obecny w logo przewoźnika. Połączenie tego koloru z czernią daje efekt miły dla oka i strój wygląda profesjonalnie. Krój koszulki jest standardowy: jest dość luźna, z krótkim rękawem i kołnierzykiem. Logo na koszulce jest jednak dość małe i mogą wystąpić problemy z rozpoznawalnością.
 



5 – DPD
Strój kurierów DPD ma mało oryginalne barwy. Większość firm kurierskich używa koloru czerwonego i czarnego. Taka kolorystyka sprawia jednak, że kurier rzuca się w oczy i wygląda profesjonalnie. Bluza kurierów DPD posiada małe logo z przodu i dużo większe z tyłu, co jest dużym plusem w kwestii rozpoznawalności. Mocnym elementem stroju są również wygodne spodnie z dużymi kieszeniami. Zarówno bluza, jak i czapka są wykończone białymi elementami. Co ciekawe, firma wybrała do roli pokazowego kuriera mężczyznę z zarostem, co jest niedopuszczalne w firmie UPS.
 



6 – K-EX
W stroju kurierów K-EX dominuje kolor ciemnoszary. Kurtka jest wykończona wstawkami w kolorze cegły. Kolory te nie występują jednak w logo firmy i nie wiadomo czemu zostały tak dobrane. Niestety z przodu stroju nie znajduje się żadne logo identyfikujące przewoźnika. Patrząc na tak ubraną osobę, trudno odgadnąć, że jest to w ogóle kurier. 
 





 
Komentarzy (5)
kurier inpost zły
Saturday, 15 May 2021 o 00:25
a gdzie inpost?
Vito z Hiszpanii
Tuesday, 01 September 2020 o 10:44
a gdzie GLS ,Fedex,no i nieszczesny Pocztex
Kacper
Sunday, 05 April 2020 o 11:27
Bardzo fajny post lecz kurier DHL wygląda lepiej niż kurier Siódemki.
Saturday, 15 September 2018 o 17:32
Strój kuriera rzeczywiście jest ważny. Tym bardziej, że kurierzy często kręcą się po osiedlu i bez charakterystycznego ubioru mogą wzbudzać podejrzenie mieszkańców.
Najgorszym przypadkiem jest taki, gdzie kurier wykorzystuje swój prywatny ubiór do pracy.
Paweł
Wednesday, 07 September 2016 o 16:53
Fajny, pozytywny artykuł, szkoda, że nie ma kuriera GLS ;)
Dodaj swoją opinię
Ocena