Lets Deliver, czyli nowa marka na rynku kurierskim

Dodano: sobota, 05 wrzesień 2015 o 12:08  
W Trójmieście funkcjonuje nowa spółka, która została założona przez Anisha Sarafa, przedsiębiorcę pochodzącego z Indii. Co jest głównym celem nowo powstałej marki? Jej plan polega na tym, aby w niedalekiej przyszłości każdy mieszkaniec Trójmiasta mógł zlecić przesyłkę lub ją odebrać w ciągu zaledwie niecałej godziny. Szczegóły tego nowoczesnego projektu opisujemy w kolejnym artykule.

Kto jest twórcą projektu i jak wpadł na tak innowacyjny pomysł?

Pochodzący z Indii przedsiębiorca wpadł na swój pomysł podczas wizyty w jednej z trójmiejskich pizzerii. Obserwując wchodzących i wychodzących dostawców pizzy zauważył, że każdy z nich wraca zawsze z pustą torbą. Zaczął więc się zastanawiać czy istniałaby możliwość, aby w czasie powrotu taki dostawca mógł zabrać posiłek z innej restauracji i dostarczyć go przy okazji do kolejnego klienta. 
 
O swoim pomyśle Anish Saraf zaczął rozmawiać z właścicielami trójmiejskich lokali i wszyscy oni zgodnie przyznawali, że brakuje im pomysłów na ulepszenie sposobów dostawy towaru i chętnie spróbowaliby nowych rozwiązań. Po tym środowiskowym wywiadzie, biznesmen postanowił w 2012 roku ogłosić konkurs, aby pozyskać specjalistów, którzy pomogą mu w realizacji pomysłu od strony technologicznej. Odpowiednich specjalistów udało się bardzo szybko pozyskać i już od początku 2013 roku rozpoczęła się intensywna praca nad projektem Let’s Deliver.
 
Obecnie firma pracuje przede wszystkim z branżą florystyczną, spożywczą, a także ze sklepami internetowymi. W najbliższej przyszłości planuje również rozpocząć współpracę z branżą cukierniczą oraz jeszcze bardziej udoskonalić sektor e-commerce. Dla kogo przede wszystkim jest Let’s Deliver? Głównie dla tych osób, które potrzebują realizowania dostaw w obrębie aglomeracji miejskiej, oczywiście w ciągu jednego dnia. 

Jak Let’s Deliver działa w praktyce?

Jak w praktyce działa ten innowacyjny projekt? Najpierw klient składa zamówienie na stronie internetowej, a następnie jest ono automatycznie przydzielane temu kierowcy, który znajduje się w pobliżu. Kierowca jest rozliczany comiesięcznie za swoje stanowisko oraz dodatkowo za każdą dostarczoną przesyłkę. 
 
Największe zalety Let’s Deliver to przede wszystkim świetnie zorganizowana sieć kurierów, która nieustannie porusza się po mieście i dzięki temu gwarantuje szybką dostawę przesyłek. Poza tym klienci mogą w czasie rzeczywistym obserwować, gdzie w danej chwili znajduje się kurier z ich przesyłką, więc wiedzą kiedy dokładnie mogą się go spodziewać.
 
Wszystko wskazuje na to, że projekt ten nadal będzie się prężnie rozwijał. W kwietniu tego roku udało się pozyskać kolejnych inwestorów, więc z pewnością zostaną wdrożone nowe rozwiązania i efektywne optymalizacje.
 

Autor: Jakub Mikołajczak
Komentarzy (0)
Dodaj swoją opinię
Ocena