Badania dla UPS na temat eksportu z USA

Dodano: Friday, 30 December 2011 o 12:49  
Na potrzeby firmy UPS przeprowadzono badanie wśród amerykańskich małych i średnich przedsiębiorstw, które miało na celu określić jak firmy te postrzegają globalny handel, zidentyfikować bariery eksportowe i odkryć strategie, który pomogą te bariery pokonać. Przebadano ponad 1000 przedsiębiorstw, a otrzymane wyniki są zaskakujące.
 

Nie chcą eksportować

Jedynie 24% małych i średnich firm w Stanach jest obecne na rynku międzynarodowym. Ci, którzy nie eksportują twierdzą, że informacje o sytuacji ekonomicznej w ostatnich latach skutecznie ich zniechęcały. Jednak właśnie dlatego  mniejsze firmy powinny eksportować – aby napędzać koniunkturę i walczyć z kryzysem. Będzie to też korzystne dla samych przedsiębiorstw, które będą mogły powiększyć grono swoich klientów i osiągnąć wzrost, a może nawet przekształcić się w duże, globalne firmy. Wnioskiem płynącym z badania jest więc to, że liderzy biznesu i firmy takie jak UPS powinny edukować i zachęcać małe przedsiębiorstwa do rozpoczęcia eksportu.
 

Korzyści

Liczby mówią same za siebie. Firmy, które zaczęły eksportować odnotowują zwrot kosztów podjęcia takiej decyzji. 34% przedsiębiorców stwierdziło, że koszty zwróciły im się w czasie krótszym, niż pół roku, a aż 64% z nich odnotowało zwrot w ciągu dwóch lat. Prawie połowa respondentów chce podwoić swój eksport do 2015 roku, a 66% twierdzi, że z eksportu pochodzi do 25% ich przychodów.
 

Dokąd wysyłać towar?

Amerykańskim przedsiębiorcom najbardziej opłaca się ekspotować do Kanady, Meksyku, Australii i Wielkiej Brytanii, ponieważ z tymi krajami USA podpisało porozumienia o wolnym handlu. Niedawno do tej grupy dołączyła Korea Południowa, Kolumbia i Panama. Jeśli chodzi o kraje, do których nieopłaca się eksportować, to 62% badanych stwierdziło, że eksport do krajów BRIC (Brazylia, Rosja, Indie, Chiny) nie przyniósł sukcesów. 
 

Co zrobić, aby było lepiej?

Mimo, że politycy amerykańscy pracują nad zniesieniem barier dla handlu międzynarodowego, wiele jeszcze można zrobić. Przede wszystkim potrzebna jest edukacja i zachęcanie mniejszych przedsiębiorców do podjęcia ryzyka, jakim jest eksport. Realizacja narodowej inicjatywy na rzecz rozwoju eksportu National Export Initiative (NEI) zakłada podwojenie eksportu USA w ciągu 5 lat. Ma zamiar to osiągnąć poprzez eliminowanie barier w handlu zagranicznym czy zwiększenie dostępu do dofinansowań dla eksportu. Małym i średnim przedsiębiorstwom mogłyby pomóc również ulgi podatkowe czy zmiana polityki rządu. Kluczem do sukcesu będzie również zaangażowanie samych przedsiębiorców. Dobra strona internetowa i osobiste kontakty z zagranicą mogą być pomocne w osiągnięciu sukcesu na rynku międzynarodowym.
Komentarzy (0)
Dodaj swoją opinię
Ocena