Wyniki finansowe poczty Polskiej za 2011 rok

Dodano:  
Mimo że przychody Poczty Polskiej w 2011 roku były niższe, niż w roku 2010, to spółce udało się poprawić większość ważnych parametrów finansowych. Poprawa wyników potwierdzona jest również wstępnymi danymi za I kwartał tego roku. Jak widać konsekwentne wdrażanie zmian i koncentrowanie się na najbardziej perspektywicznych segmentach rynku przynosi rezultaty.
 

Wzrosty

Wynik brutto Poczty Polskiej w 2011 roku wyniósł 159 mln zł, co oznacza jego wzrost o 154% w porównaniu do roku poprzedniego. Rentowność obrotu brutto wyniosła natomiast 2,5%, kiedy jeszcze w roku 2009 była ujemna. Przychody poczty w 2011 roku wyniosły 6 380 mln zł. Koszty działania spółki spadły natomiast o 3,6% i wyniosły 6 221 mln zł. Od jakiegoś czasu Poczta notuje wzrostu w usługach listowych dla biznesu. Jest to sukces biorąc pod uwagę negatywne trendy na rynku w tym obszarze i działania konkurencji. Rosną również przychody z usług bankowo-ubezpieczeniowych. Szacuje się, że w pierwszym kwartale 2012 roku, w porównaniu do analogicznego okresu z roku poprzedniego przychody te wzrosły o 32%. Wynik brutto całej Grupy Poczty Polskiej poprawił się o ponad 150 proc. rok do roku i osiągnął poziom prawie 206 mln zł.
 

Nowa strategia

W 2011 roku została przyjęta nowa strategia Poczty Polskiej. Jednym z jej celów jest osiągnięcie trwałej rentowności oraz poprawa jakości usług. Została również uproszczona struktura organizacyjna spółki. Poczta Polska prowadzi również prace nad wdrożeniem oferty e-usług, które mają być dopasowane do najnowszych trendów. W ubiegłym roku została również przyjęta nowa polityka personalna, która obejmuje nowy system wynagrodzeń oraz szkolenia. Poczta w zeszłym roku wdrożyła również Program Dobrowolnych Odejść, dzięki któremu zmniejszy zatrudnienie bez większych oporów ze strony pracowników.
Komentarzy (0)
Dodaj swoją opinię
Ocena