W sezonie świątecznym liczba przesyłek wzrasta o 60 proc.

Dodano:  

Firma UPS, zbadała temat świątecznych prezentów wśród Polaków.

W sezonie przed Wigilą liczba wysyłanych przesyłek rośnie o ok. 60%.

Wyniki badania UPS potwierdzają, że kupno świątecznych prezentów coraz częściej przenosi się do świata wirtualnego. Obecnie, niemal 25% badanych unika przedświątecznej gorączki i kolejek nabywając prezenty w sieci. Pięć lat temu odsetek deklarujących dokonywanie zakupów w Internecie wynosił zaledwie 3,71%.

Prawie połowa Polaków nadal odkłada zakupy na ostatnią chwilę. Co drugi respondent (50,01%) świąteczne upominki kupuje w okresie dwóch tygodni przed świętami lub zostawia ten obowiązek na kilka dni przed Wigilią. 

Nieco ponad 23% ankietowanych zamiast wręczyć prezenty osobiście, wysyła je, zwlekając z tym także do ostatniej chwili.

Spośród tych respondentów, którzy wysyłają świąteczne upominki, dwie trzecie (niemal 67%) wysyła je w okresie dwóch tygodni przed świętami lub nawet w dzień Wigilii.

Uzyskane wyniki są zgodne z trendami globalnymi. Firma UPS przewiduje, że w roku bieżącym, tylko w ostatnim tygodniu przed świętami, dostarczy ponad 120 milionów przesyłek na całym świecie. Oznacza to wzrost o ponad 6% w porównaniu do ubiegłorocznego szczytu paczkowego, kiedy firma dostarczyła 113 milionów paczek.

Wzrost ten odzwierciedla najnowszy trend odkładania zakupów w sieci na ostatnią chwilę przed świętami.

Podczas, gdy zdecydowana większość Polaków nadal dostarcza prezenty osobiście, na przestrzeni ostatnich 5 lat wzrosła liczba osób je wysyłających. Spośród wielu możliwości dostarczenia, największy wzrost zauważalny jest w odniesieniu do opcji wysyłki upominków za pośrednictwem kuriera.

Co jest istotne dla osób wysyłających prezenty? Powołując się na badanie UPS można wywnioskować, że terminowość. Dla 72,8% Polaków to najważniejszy czynnik jeśli chodzi o dostarczanie prezentów. Inne wymienione przez respondentów priorytety to atrakcyjna cena (29,6%) i dostarczenie przesyłki w nienaruszonym stanie (18,9%).

źródło: UPS

Komentarzy (0)
Dodaj swoją opinię
Ocena