GLS podwyższa ceny za przewóz paczek

Dodano:  
Grupa GLS, europejski operator logistyczny świadczący usługi kurierskie i ekspresowe, od kwietnia 2011 zapowiada podwyżkę cen o ok. 3,8% za paczki krajowe oraz międzynarodowe. W Polsce będzie to około 2%. Ceny paczek w punktach Parcel Shop nie zmienią się.

„Rynek usług paczkowych w większości krajów Europy odrodził się w ostatnim roku”, wyjaśnia Rico Back, CEO GLS. „Obecnie ilość przewożonych przez firmy towarów zwiększa się. Lecz skutki obniżki cen na rynku KEP, jaka miała miejsce podczas kryzysu ekonomicznego, dalej są widoczne. Dostosowujemy więc nasze ceny, tak by wyrażały wartość naszej jakości i usług.”


GLS zarządza jednym z największych systemów opartych na transporcie drogowym w Europie i planuje w kolejnym roku inwestycje rzędu 55 miliona euro. „Pieniądze zostaną, w pierwszej kolejności, wykorzystane na rozwój oraz modernizację naszej sieci europejskiej, która obecnie składa się z 665 oddziałów oraz 38 centralnych sortowni”, mówi Back. „Co więcej, stale inwestujemy w szkolenia pracowników oraz technologie informatyczne oraz bezpieczeństwo.”
 
Kosztowna „ostatnia mila”

Wzrost wolumenu paczek pochodzących z e-commerce stwarza nowe wyzwania. „GLS wciąż skupia się na doręczaniu paczek B2B. Jednak coraz częściej nadawcy sprzedają poprzez Internet artykuły bezpośrednio do klienta końcowego”, mówi Rico Back. „Co piąta paczka w GLS jest teraz doręczana na adres osoby prywatnej. Ta „ostatnia mila” jest szczególnie kosztowna.”

GLS stworzył solidny fundament dla działań klientów B2C. W gęsto tkanej sieci GLS, punkty Parcel Shop odgrywają ważną rolę – zarówno w procesie doręczenia, jak i obsługi paczek zwrotnych. Punkty Parcel Shop obecne są już w jedenastu krajach. Firma oferuje również możliwość informowania o doręczeniu SMS-em, e-mailem lub też na różny sposób – poprzez Internet.

„Stale inwestujemy w struktury i usługi, które wspierają doręczenie na adresy prywatne:, mówi Rico Back. „To odpowiedź na oczekiwania wielu nadawców, którzy oczekują wysokiej jakości zarówno dla paczek B2B, jak i B2C.”

Źródło: http://www.gls-group.eu/276-I-PORTAL-WEB/content/GLS/PL01/PL/510042_-gls-podwyzsza-ceny-paczek.htm

Komentarzy (0)
Dodaj swoją opinię
Ocena