3 mln dla Poczty Polskiej na poprawę jakości usług

Dodano:  
Światowy Związek Pocztowy postanowił wspomóc Pocztę Polską kwotą prawie 900 tysięcy $ (3 mln zł). Ma zostać ona przeznaczona na rozbudowę systemu badania terminowości, a docelowo jej poprawienia. Za te pieniądze PP zakupi bramki rejestrujące, które zamontuje w 100 placówkach z największymi regionami doręczeń i w węzłach pomocniczych, a także transpondery umieszczane w  przesyłkach kontrolnych.
 
Badanie terminowości będzie polegało na tym, że przesyłki kontrolne będą szczegółowo śledzone w całym systemie logistycznym Poczty Polskiej. Umożliwią to transpondery, które będą umieszczane w przesyłkach. Są to małe urządzenia, które w momencie znalezienia się w zasięgu bramki „meldują się” wysyłając sygnałem radiowym swój numer identyfikacyjny. Bramki będą odbierać te sygnały i rejestrować informacje o identyfikatorze przesyłki oraz dokładnej godzinie jej „zameldowania”.
 
Dzięki temu systemowi możliwe będzie szybkie stwierdzenia na których etapach (w których placówkach) następują opóźnienia. Pzwoli to na wprowadzanie zmian usprawniających proces doręczania przesyłek. 
 
Badania są wykonywan codziennie i rocznie obemują kilka tysięcy przesyłek zagranicznych i ponad 50 tysięcy przesyłek krajowych. 
 
Poprawa terminowości Poczty Polskiej jest już notowana od pewnego czasu. Przełomowy był rok 2011, który wypadł wyjątkowo dobrze w pórównaniu do roku 2010. Obecnie Poczta spełnia prawie wszystkie cele dotyczące terminowości zawarte w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury.
Komentarzy (0)
Dodaj swoją opinię
Ocena