Nowa organizacja na rynku kurierskim, czyli powstanie DHL Parcel Polska
Dodano: Wednesday, 01 April 2015 o 08:57
Usługi kurierskie a zakupy internetowe
DHL Parcel planuje skupić się na dostawie przesyłek paczkowych dla segmentu B2C i B2B, zarówno w kraju jak i też zagranicą. Sukces ma zostać osiągnięty dzięki wzmocnieniu działań logistycznych związanych z handlem elektronicznym i świadczenie usług nie tylko na wybranych rynkach krajowych, ale również na najbardziej atrakcyjnych szlakach międzynarodowych.
Igor Caban, Dyrektor Zarządzający DHL Parcel Polska, twierdzi, że DHL potrzebowało zmian w obszarze infrastruktury komercyjnej, aby jeszcze bardziej wzmocnić pozycję lidera na rynku przesyłek kurierskich w Polsce. W centrum uwagi wszystkich kolejnych działań ma znajdować się odbiorca i zapewnienie mu najwyższego komfortu, szczególnie wtedy gdy dokonuje zakupów przez Internet.
Plany DHL Parcel Polska wydają się jak najbardziej zrozumiałem, gdyż według raportu CBOS z 2014 roku, już co drugi Polak dokonuje w obecnych czasach zakupów przez Internet. Polacy dostrzegają wiele zalet i korzyści związanych z zakupami online – począwszy od szerokiej oferty produktowej, a kończąc na wygodzie i oszczędności czasu. Coraz większego znaczenia nabiera też bezpieczeństwo przeprowadzanych w Internecie transakcji, gdyż już wiele osób padło ofiarom internetowych oszustów, więc współcześni konsumenci są w tej kwestii coraz bardziej ostrożni.
Nowe usługi kurierskie
Koncentrując się na potrzebach użytkownika e-commerce, DHL Parcel Polska udostępniło szereg bezpłatnych, dodatkowych usług, takich jak np. osobiste odbieranie przesyłek w punkcie DHL Parcelshop, możliwość doręczenia przesyłki do sąsiada oraz powiadomienia poprzez e-mail, a także wiadomość sms.
Jeżeli chodzi natomiast o nowe, płatne usługi, to jedną z najatrakcyjniejszych jest z pewnością usługa DHL 2Europe, która umożliwia doręczanie paczek na rynek niemiecki. Jednoelementowe przesyłki mogą mieć maksymalnie do 31,5kg, a firma zapewnia doręczenia jej w ciągu 2-3 dni. Inną interesującą usługą jest tzw. Pakiet Terminowy, który umożliwia wybór jednego z trzech czasu dostaw: do godz. 12:00, pomiędzy godziną 18:00 a 22:00 oraz doręczenie przesyłki w sobotę. Tak szeroki zakres czasu dostaw sprawia, że każdy jest w stanie dostosować go do swojej osobistej wygody.
Warto odwiedzić również nową stronę organizacji DHL Parcel Polska, gdyż jest ona bardzo przejrzysta i intuicyjna, co pozwala na bardzo łatwą obsługę wielu udostępnionych funkcji i usług. Oczywiście to nie koniec nowych pomysłów DHL Parcel i w przygotowaniu są już kolejne rozwiązania, skierowane właśnie głównie do klientów z sektora e-commerce.
Aktualizacja 2022: DHL POP (Punkt Obsługi Paczek) to w tym momencie ponad 13 000 punktów partnerskich w całej Polsce
Aktualizacja 2022: DHL POP (Punkt Obsługi Paczek) to w tym momencie ponad 13 000 punktów partnerskich w całej Polsce
Autor: Jakub Mikołajczak
Komentarzy (0)
Dodaj swoją opinię