Kurierskie kruczki, czyli o czym pamiętać przy korzystaniu z usług kuriera

Dodano: Saturday, 28 February 2015 o 09:37  
Jeżeli jesteśmy zdecydowani na skorzystanie z usług danej firmy kurierskiej, powinniśmy pamiętać o kilku podstawowych zasad. Ich przestrzeganie może zdecydowanie zmniejszyć prawdopodobieństwo, że przesyłka zostanie zniszczona, zagubiona lub dotrze w niewłaściwe miejsce. Opisujemy 6 podstawowych kwestii, o których trzeba pamiętać przy rozpoczęciu korzystania z usług kurierskich.

1. Pakowanie przesyłki

Odpowiednie zapakowanie wysyłanego przedmiotu ma decydujące znaczenie dla jego bezpieczeństwa. Przede wszystkim trzeba pamiętać o dobraniu odpowiedniej wielkości kartonu, tak aby nie był zbyt mały i nie zniszczył wysyłanego przedmiotu, ale żeby nie był również zbyt duży, gdyż wtedy nasz przedmiot będzie się przemieszczać podczas transportu. Pamiętajmy też, że wiele firm kurierskich każe dodatkowo płacić za przesyłki, które są zapakowane w niestandardowy kształt. Jeżeli zależy nam na oszczędności, zapakujmy przedmiot w częściach w standardowy karton.

2. Czas dostarczenia przesyłki

Podczas zamawiania kuriera powinniśmy zawsze zwrócić uwagę na czas, w jakim ma on dostarczyć naszą przesyłkę.  W niektórych firmach będzie to 48h, w innych 24h, a jeszcze inne mogą proponować dostarczenie przesyłki w ciągu 12h, pod warunkiem iż dokonamy za to dodatkowej opłaty.

3. Ubezpieczenie przesyłki

Zawsze przed wysłaniem paczki warto rozważyć jej ubezpieczenie. W niektórych firmach kurierskich jest to kwestia zaledwie kilku złotych, a dzięki temu zyskujemy pewność, że w razie nieszczęśliwych wypadków uzyskamy odszkodowanie. Najczęściej ubezpieczenie to koszt 2-4zł, więc warto zabezpieczyć w ten sposób każdą, nawet mało wartościową przesyłkę. Warto to zrobić też dlatego, że w wielu magazynach firm kurierskich pracują osoby, które nie podchodzą do segregowania paczek w ostrożny sposób. 

4. Śledzenie paczki

Warto również pamiętać, że u większości firm kurierskich istnieje możliwość śledzenia paczki poprzez stronę internetową. Dzięki temu można przekazać numer listu przewozowego odbiorcy paczki i w ten sposób również on będzie mógł śledzić i sprawdzać, kiedy przesyłka prawdopodobnie do niego dotrze.

5. Umowa współpracy

Jeżeli natomiast prowadzimy regularną sprzedaż internetową (np. na Allegro lub mamy własny sklep internetowy), warto rozważyć podpisanie specjalnej umowy z firmą kurierską na świadczenie stałych usług. Dzięki takiemu rozwiązaniu opłata za dużą ilość wysyłanych przesyłek będzie zdecydowanie niższa od tej, gdybyśmy każdą paczke mieli wysyłać indywidualnie.

6. Reklamacje

Najbardziej powszechną wadą większości firm kurierskich jest obsługa reklamacji. Nie będzie z nią problemu jeżeli przesyłka zostanie zagubiona, jednak w przypadku gdy zostanie uszkodzona podczas transportu, znacznie trudniej jest uzyskać odszkodowanie. 
 




Autor: Jakub Mikołajczak
 
Komentarzy (0)
Dodaj swoją opinię
Ocena