Umowa z firmą kurierską – wskazówki dla przedsiębiorców

Dodano: Friday, 22 June 2012 o 15:16  
Coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na współpracę z firmami kurierskimi. Podpisując umowę z przewoźnikami mogą oni wynegocjować duże upusty, ale żeby być zadowolonym z podpisanej umowy trzeba się do tego dobrze przygotować.
 

Po pierwsze – wiedz czego chcesz

Zanim skontaktujemy się z jakąś firmą kurierską musimy przyjrzeć się naszemu przedsiębiorstwu. Po pierwsze trzeba określić w jaki sposób towary były do tej pory przemieszczane wewnątrz przedsiębiorstwa i dostarczane klientom oraz partnerom biznesowym. Następnie trzeba określić potrzeby transportowe, które mają być zaspokajane przez firmę kurierską. Na tym etapie warto spytać pracowników mających do czynienia z transportem w przedsiębiorstwie, czego im brakuje i na jakie trudności napotykają w tym zakresie.
 

Znajdź odpowiedniego dostawcę

Po dokładnym określeniu swoich potrzeb należy zapoznać się z ofertami firm kurierskich. Przeglądanie cenników w internecie może nie być wystarczające. Czasem warto zadzwonić do biura obsługi klienta i zapytać o dodatkowe usługi dla firm i warunki współpracy. Warto pamiętać, aby porównując oferty poszczególnych przewoźników nie zwracać uwagi jedynie na ceny podstawowej usługi. Warto pomyśleć również o dodatkowych opcjach, które mogą się wiązać z dodatkowymi kosztami. Ważne również są takie obszary jak proces reklamacyjny, obsługa klienta, możliwość integracji systemów informatycznych itp.
 

Zarejestruj się jako klient firmy kurierskiej

Aby rozpocząć negocjacje z wybraną przez nas firmą kurierską należy często najpierw zarejestrować się jako jej klient. Obecnie jest to bardzo proste i można to zrobić telefonicznie lub przez internet. Będąc klientem instytucjonalnym otrzymamy swojego opiekuna handlowego, który będzie chciał poznać nasze oczekiwania, zaproponuje rozwiązania do nich dopasowane i przedstawi ich korzyści. Po uzyskaniu takich informacji zostanie przedstawiony proponowany nam indywidualny cennik usług.
 

Negocjacje cenowe

Koszt usługi kurierskiej będzie zależał od rodzaju serwisu i środka transportu, lecz najważniejszym parametrem jest jej waga. Im więcej dana firma wysyła, tym większe upusty cenowe może uzyskać. Może również zaproponować inny rodzaj obniżenia kosztów np. darmowe usługi dodatkowe. Jednym z rozwiązań stosowanych w branży jest cennik zapewniający automatyczne zwiększanie upustów wraz ze zwiększającą się liczbą przesyłek.

Najważniejsze jest, aby nie płacić za coś z czego nie korzystamy. Zawsze lepiej jest jednorazowo dopłacić za rzadko stosowaną usługę dodatkową, niż brać ją w pakiecie o wyższej cenie. Ogólną zasadą jest też wybieranie rozwiązań dostosowanych do potrzeb firmy, a nie odwrotnie – zmienianie wewnętrznych procesów pod firmę kurierską.
Komentarzy (0)
Dodaj swoją opinię
Ocena