10 powodów, dla których lepiej wybrać kuriera, niż pocztę

Dodano: Friday, 08 June 2012 o 15:46  
Zarówno branża przesyłek kurierskich, jak i pocztowych rozwija się w Polsce dynamicznie. Zarówno poczta, jak i kurierzy mają swoich zwolenników. Jednakże coraz więcej osób decyduje się na wybór usług kurierskich zamiast pocztowych (m.in. w przypadku zakupów internetowych). Oczywiście są do tego powody. Jeśli jeszcze ich nie znacie, to zebraliśmy je tutaj w jednym miejscu.
 

1. Szybka dostawa

Dostawa przesyłki kurierskiej odbywa się w przeważającej większości szybciej, niż przesyłki pocztowej. Mimo że poczta stara się poprawiać swoją terminowość, nadal znacząca część jej przesyłek dostarczana jest nieterminowo. W 2011 roku ustawowe cele w zakresie terminowości przesyłek pocztowych zostały spełnione jedynie w dwóch przypadkach: paczek pocztowych ekonomicznych oraz listów nierejestrowanych priorytetowych w terminie do 3 dnia po nadaniu. Pozostałe 5 badanych wskaźników nadal nie spełnia wymogów prawnych. Oznacza to, że jeśli przesyłkę chcemy dostać jak najszybciej, powinniśmy wybrać kuriera. Przesyłka kurierska może dojść do odbiorcy już następnego dnia.
 

2. Większe bezpieczeństwo

W firmach kurierskich dużo rzadziej zdarzają się zagubienia czy zniszczenia przesyłek. Dzieje się tak dzięki informatycznym systemom stałego monitorowania przesyłki na całej jej trasie od nadawcy do odbiorcy. Poczta nadal niestety nie posiada takich systemów, a przesyłki z reguły sortowane są ręcznie, co wprowadza ryzyko pomyłki. Statystyki mówią same za siebie. W 2011 roku do poczty Polskiej wpłynęło ponad 220 tysięcy reklamacji, z których aż 88% dotyczyło zaginięć przesyłek. U kurierów takie sytuacje zdarzają się dużo rzadziej. Wybierając firmę kurierską możemy być pewni, że nasza przesyłka jest bezpieczniejsza.
 

3. Masz możliwość monitorowania przesyłki

Dzięki wspomnianej już informatyzacji w firmach kurierskich, możliwe jest udostępnienie klientom narzędzi monitorowania przesyłek. Można to obecnie robić w każdym miejscu, dzięki aplikacjom śledzącym na urządzenia mobilne. Poczta niestety nie oferuje tak wygodnych rozwiązań. Posiada ona w ofercie przesyłki nierejestrowane, których monitoring jest niemożliwy, a monitoring przesyłek rejestrowanych nadal szwankuje i dostępny jest jedynie w internecie (brak rozwiązań mobilnych).
 

4. Unikniesz kolejek na poczcie

Kurier dostarcza przesyłkę bezpośrednio do domu, więc odbiorca nie musi tracić czasu na jej odbiór. W przypadku poczty odbiorca musi sam udać się do najbliższej placówki i najczęściej czekać tam w długiej kolejce. To straszna strata czasu, więc warto jej uniknąć. Szczególnie, jeśli nasz listonosz należy do tej grupy, która nie lubi nosić przesyłek  zostawia awizo, nawet bez dzwonienia do drzwi, aby sprawdzić czy ktoś jest w domu. W takim przypadku wizyta na poczcie jest już nieunikniona.
 

5. Kurier dostarczy przesyłkę pod drzwi

Jeśli przesyłka jest dość ciężka, to docenimy fakt, że kurier dostarczy nam ją pod drzwi mieszkania. Nie będziemy musieli jej nosić. W dodatku, jeśli doręczyciel nie zastanie nikogo w domu, zjawi się u nas drugi raz. Również w przypadku nadania przesyłki nie musimy się nigdzie ruszać. Kurier przyjeżdża pod wskazany adres.
 

6. Bezpłatne opakowanie firmowe

Jeśli nie mamy odpowiedniego opakowania do zabezpieczenia naszej przesyłki – żaden problem. Możemy je otrzymać, w dodatku najczęściej bezpłatnie, od kuriera. Na poczcie również można nabyć kartony na przesyłki, trzeba jednak za nie zapłacić i niestety stać po nie w kolejce. To jeszcze bardziej wydłuża proces wysyłki, który w firmach kurierskich skrócony jest do minimum. Wystarczy wręczyć kurierowi przesyłkę z listem przewozowym.
 

7. Szeroki wachlarz usług dodatkowych

Kolejnym udogodnieniem, z jakiego możemy skorzystać wybierając kuriera zamiast poczty jest możliwość skorzystania z szerokiego wachlarza usług dodatkowych, które są najczęściej niedostępne w ofercie poczty. Możemy zamówić przesyłkę zwrotną, potwierdzenie doręczenia przesyłki za pomocą SMSa, telefonu, e-maila czy faksu, zamówić doręczenie lub odbiór w dzień wolny czy dołączyć do przesyłki dokumenty do podpisania i zwrotu. To jedynie kilka najczęściej oferowanych usług. Kurierzy jednak tworzą ich coraz więcej, aby uczynić usługę jak najbardziej przyjazną klientowi. Można np. zdecydować o dacie doręczenia przesyłki za pomocą wiadomości SMS. Poczta nie ma aż tak rozwiniętego wachlarza usług dodatkowych. Oferuje jedynie te najpopularniejsze.
 

8. Wiesz dokładnie, kiedy dojdzie przesyłka

Firmy kurierskie już przy zamówieniu przesyłki informują o przewidywanej lub nawet gwarantowanej dacie ich doręczenia. Dodatkowo w niektórych firmach kurierskich zwyczajem jest, że kurier dzwoni w dniu dostawy, aby umówić się z klientem na konkretną godzinę. Istnieją również usługi, dzięki którym w dniu doręczenia odbiorca otrzymuje SMS lub e-mail z informacją. Wszystko to sprawia, że odbiorca jest dobrze poinformowany i wie, kiedy spodziewać się przesyłki. W przypadku poczty możemy mieć tylko nadzieję, że przesyłka dojdzie w terminie, a o kontakcie z listonoszem możemy tylko pomarzyć.
 

9. Dobry kontakt z firmą kurierską

Dodatkowo, oprócz wszystkich tych udogodnień firmy kurierskie służą informacją i pomocą w swoich biurach obsługi klienta. Można się z nimi skontaktować telefonicznie lub mailowo i rozwiać swoje wątpliwości. Często firmy kurierskie udostępniają też livechat.
 

10. A to wszystko za... niewiele drożej, niż na poczcie

Mimo że cena przesyłek kurierskich jest wyższa niż usługi pocztowe, to czasem warto wydać trochę więcej. W szczególności, że różnica cen nie jest już tak duża jak kilka lat temu. Na rynku pojawili się brokerzy, którzy oferują usługi kurierskie już za kilkanaście złotych. Biorąc pod uwagę wymienione wyżej zalety, nikt chyba nie ma wątpliwości, co się bardziej opłaca.
Komentarzy (4)
Jan
Thursday, 15 February 2018 o 19:47
Być może są dobre firmy, np. bez zarzutu jest DHL. Przestrzegam przed Fedex. Najbardziej niesolidni. Notorycznie kurierzy dostarczają 3 dni lub nawet cztery po wysłaniu. Łżą że byli, ale nikogo nie zostali, podczas gdy domownicy siedzą i czekają na przesyłkę. Uszkodzili przesyłkę, a potem ją zniszczyli rzekomo komisyjnie, zamiast nawet uszkodzoną dostarczyć do adresata. Czyli przywłaszczyli sobie mienie. Omijać szerokim łukiem Fedex - nieprofesjonalni, sfrustrowani geszefciarze.
klik
Monday, 30 December 2013 o 09:47
Nie zgadzam się z większością punktów
Po pierwsze kurier wcale nie jest szybszy od poczty. Już drugi raz z rzędu czekam tydzień na przesyłkę! Pocztą paczki dochodzą do mnie na 2 max 3 dzień po wysłaniu. Kurier nigdy nie wie gdzie ma dojechać i zawsze musi dzwonić w środku dnia. Paczki wcale nie przychodzą w lepszym stanie i nie wiem kto wierzy jeszcze w te bajeczki o tym, że są one noszone ostrożnie (na napis uwaga szkło też nikt nie zwraca uwagi).
Sprzedawca
Tuesday, 16 October 2012 o 19:37
Nie zgadzam się z pkt. 2-3 ponieważ poczta również posiada system monitorowania przesyłek i to nawet też listów poleconych. Niemonitorowane są tylko listy zwykłe, natomiast każdą paczkę można śledzić na stronie. Artykuł napisany z przekłamaniem. Pozdrawiam
taras
Friday, 27 July 2012 o 20:48
Nie zgadzam się z punktem nr.5. Dużo razy zdarza się, że kurier nie raczy dostarczyć pod drzwi, tylko pod blok. Raz mi powiedział że przesyłka jest za ciężka. A punkt nr.8 też nie jest pewny. Parę razy zdarzyło się tak: powiedziano mi że, kurier przyjedzie w ten dzień co zadzwonił. Oczekiwałem na przesyłkę ale ona dotarła 2 dni później. Dlatego rzadko korzystam z usług kurierskich.
Dodaj swoją opinię
Ocena