Zaangażowanie firm kurierskich w tegoroczny finał WOŚP

Dodano: Friday, 13 January 2012 o 11:20  
Jubileuszowy, XX Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy już za nami. Nadal trwa liczenie pieniędzy zebranych przez wolontariuszy i licytacje różnych unikatowych przedmiotów. Mimo, że jeszcze nie wszystko zostało policzone, zapowiada się kolejny rekord. To między innymi dzięki przedsiębiorstwom, które z roku na rok coraz liczniej i coraz hojniej wspierają akcję. Firmy z branży KEP (przesyłki kurierskie, ekspresowe i pocztowe) również nie pozostają w tyle. Zebrane w tym roku pieniądze zostaną przeznaczone na zakup sprzętu ratującego życie wcześniakom oraz pomp insulinowych dla kobiet w ciąży chorujących na cukrzycę.
 

Siódemka z serduszkiem

Firma kurierska Siódemka kolejny raz z rzędu wzięła udział w licytacji złotych serduszek. W zeszłym roku Siódemka wylicytowała serduszko nr 3 za 77 777zł. W tym roku suma nie składała się już z samych siódemek, ale najważniejsze jest to, że była wyższa. Do przewoźnika powędrowało serduszko nr 2 za kwotę 119 777zł. Firma już po raz dziesiąty wzięła udział w WOŚP. Złote serduszka WOŚP wykonane są ze złotej biżuterii, którą ludzie przekazują, aby wspomóc Orkiestrę.
 

UPS sprowadził Choppera

Firma UPS Polska ma krótszy staż pomocy WOŚP niż Siódemka. Jest zaangażowana w akcję dopiero piąty rok z rzędu, jednak intesywnie pomaga również w samej organizacji Finału. W tym roku firma sprowadziła ze Stanów wyjątkowy motor – Chopper. Jest to jedyny w swoim rodzaju, specjalnie zamówiony przez Fundację model wykonany przez firmę Paul Jr. Design. Został wykonany tuż przed Bożym Narodzeniem i dostarczony przez firmę UPS w gorącym, świątecznym okresie. Przed wysyłką motor został specjalnie przygotowany i zapakowany. Najpierw zostały z niego usunięte wszystkie substancje ciekłe (oleje itp.,)a następnie został zapakowany. Było to duże wyzwanie, ponieważ maszyna waży 400 kg, a jej wymiary to 250/115/100 cm. Motor stanowił jedną z głównych atracji WOŚP. Jego licytacja na Allegro trwa do 31 stycznia, więc można go jeszcze zdobyć. Zwycięzca aukcji będzie mógł posiadać motor do kolejnego Finału.
Na aukcję WOŚP trafiły  również torebki z kolekcji "UPS a la mode" zaprojektowane przez Anię Kuczyńską. To zakończenie projektu, w którym Polki miały okazję wziąć udział w tworzeniu "torebki idealnej".
 

Specjalny znaczek Poczty Polskiej

Z okazji XX Finału WOŚP Poczta Polska wydała specjalny znaczek dedykowany temu wydarzeniu. Znaczek o wartości 1,95zł został wprowadzony do obiegu w dniu Finału, czyli 8 stycznia w liczbie 500 000 sztuk. Jednym ze współautorów projektu znaczka jest Jerzy Owsiak. Poczta Polska od wielu lat wspomaga Finały WOŚP przekazując darowizny i wydawnictwa pocztowe na licytacje. Poczta Polska jako jeden z darczyńców była również obecna podczas Finału w studiu TVP.
 
Jak widać firmom pocztowym i kurierskim nieobca jest działalność charytatywna. Dzięki temu można pomagać najbardziej potrzebującym, a same firmy poprawiają swój wizerunek.
 
Komentarzy (0)
Dodaj swoją opinię
Ocena