Sponsoring na rynku usług kurierskich

Dodano: Monday, 30 May 2011 o 17:47  
 Firmy kurierskie dbając o swój wizerunek i chcąc promować swoją markę często angażują się w sponsoring różnego rodzaju imprez i wydarzeń. Ważne jest jednak, aby rodzaj sponsorowanych wydarzeń miał związek z branżą kurierską. Dlatego bardzo popularne są wszelkiego rodzaju wyścigi i sporty, które przywodzą skojarzenia z szybkością, jedną z najważniejszych cech w usługach kurierskich. Firmy kurierskie są również sponsorami różnego rodzaju konkursów wiedzy logistycznej, finansują badania nad nowoczesnym sprzętem samochodowym czy dostarczają pomoc humanitarną w najodleglejsze zakątki świata. Przeanalizowaliśmy działania sponsoringowe największych graczy na polskim rynku kurierskim, sprawdźcie w co się angażują.

UPS: duża firma – duże przedsięwzięcia 

Jednym z największych przedsięwzięć firmy UPS jest rajd NASCAR. Przedsiębiorstwo jest oficjalnym partnerem logistycznym imprezy, a poza tym sponsoruje team rajdowy, którego kierowcą jest David Ragan. Firma jest bardzo zaangażowana w ten projekt i prowadzi nawet osobny serwis internetowy www.racing.ups.com, na którym znajdziemy m.in. blog kierowcy, informacje o samochodzie, którym jeździ czy galerię zdjęć i filmów z wyścigów. Na stronie znajdziemy również poradnik wideo dla nastolatków o tym jak bezpiecznie prowadzić samochód. Firma UPS sponsoruje również inne wyścigi samochodowe: Bristol Motor Speedway, Daytona International Speedway, Homestead-Miami Speedway, Richmond International Raceway i Texas Motor Speedway.
Kolejnym sportem, w jaki angażuje się UPS jest golf. Firma jest oficjalnym partnerem logistycznym European Golf Tour. Turnieje tej imprezy rozgrywane są w ponad 20 krajach na 5 kontynentach. UPS sponsoruje każdego 7 turniejów tej imprezy. Najważniejszym z nich jest BMW PGA Championship.
Wiadomo już też, że firma UPS będzie oficjalnym partnerem logistycznym igrzysk olimpijskich w Londynie w 2012 roku. Przedsiębiorstwo zapewni m.in. dostawę maskotek olimpijskich.

DHL – sport i moda

Firma DHL, podobnie jak UPS angażuje się przede wszystkim w sponsoring sportu. W lutym 2011 roku została sponsorem Manchesteru United. To trafiony wybór, ponieważ herb drużyny jest utrzymany w tej samej kolorystyce, co logo firmy. Firma będzie świadczyć drużynie pełen zakres usług logistycznych przez najbliższe 3 lata. DHL będzie współpracował również z Fundacją Manchester United.
DHL został również Oficjalnym Partnerem Logistycznym Pucharu Świata w Rugby 2011. Firma odpowiada za dystrybucję biletów, doręczenie przesyłek ekspresowych oraz frachtowych krajowych i międzynarodowych, w tym sprzętu drużyn startujących w turnieju. Ciężarówki DHL w trakcie trwania tego turnieju przejadą ponad 30 tysięcy kilometrów.
Przewoźnik nie angażuje się jednak jedynie w sponsoring imprez sportowych. Jest również Oficjalnym Partnerem Logistycznym Fashion Week, czyli cyklu prestiżowych imprez i pokazów mody. Firma DHL jest odpowiedzialna za dostarczanie kolekcji projektantów mody na pokazy. W tym biznesie również ważna jest szybkość i niezawodność, co DHL stara się podkreślać.

TNT i społeczne problemy

Największą inicjatywą firmy TNT w zakresie sponsoringu jest World Press Photo. Jak firma tłumaczy wybór tego obszaru działania? Dyrektor zarządzający TNT stwierdził, że misja firmy wykracza poza cele czysto biznesowe. TNT czuje się odpowiedzialne za swoje otoczenie, dlatego chce pomóc w określaniu najbardziej palących potrzeb społeczeństwa i skonfrontować je z opinią społeczną. Przewoźnik jest odpowiedzialny za dostarczanie nagrodzonych zdjęć na wystawy na całym świecie.

DPD – oryginalnie

Firma DPD również zaangażowała się w konkurs fotograficzny. W tym przypadku jest to Grand Press Photo. Dzięki współpracy z przewoźnikiem wystawa prac odwiedziła największe miast w Polsce: Warszawę, Białystok, Gdańsk, Szczecin, Poznań, Kraków, Częstochowę, Lublin, Katowice, Łódź, Bydgoszcz oraz Rzeszów.
DPD Polska angażuje się również w działalność edukacyjną. Razem z serwisem Ciufcia.pl stworzyła stronę internetową skierowaną do dzieci w wieku przedszkolnym wyjaśniającą w formie zabawy, jak działa świat przesyłek kurierskich. Firma jest również sponsorem „Słownika logistycznego polsko-angielskiego i angielsko-polskiego”, wspiera edukację kobiet w Nepalu i jest partnerem Olimpiady logistycznej.
Firma DPD wpiera również potrzebujących. Jest organizatorem Noworocznej Paczki DPD Polska, czyli zbiórki darów dla dzieci z nieuprzywilejowanych środowisk, wspiera akcję „Pajacyk”, organizuje transport noworocznych paczek firmy Wedel dla ubogich rodzin, wpiera również Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy w zakresie logistyki. To jedynie część działalności tej firmy.
 
Jak widać firmy kurierskie profesjonalnie podchodzą do kwestii sponsoringu. Angażują się w różnorakie przedsięwzięcia, które są jednak związane z działalnością kurierską.
 
Komentarzy (0)
Dodaj swoją opinię
Ocena