Poczta Polska wirtualnie

Dodano: Thursday, 14 March 2013 o 12:42  
Poczta Polska, aby sprostać wymaganiom dzisiejszego rynku, coraz częściej stawia na rozwiązania wirtualne. Wszystko zaczęło się od poczty hybrydowej, czyli połączenia e-maila z tradycyjnym listem. Klienci biznesowi mogą nadawać listy w formie elektronicznej, a Poczta drukuje je i dostarcza w sposób tradycyjny. Mimo, że inni operatorzy też przyjęli już takie rozwiązanie, to Poczta jako jedyna oferuje w jego zakresie obsługę listów poleconych. Niedawno uruchomiony został również serwis neoKartka.pl, który działa na tej samej zasadzie, tylko w odniesieniu do kartek pocztowych. Coraz bardziej rozwija się również usługa elektronicznego awiza. Nie jest to jednak koniec e-usług świadczonych przez operatora.


E-poczta

Poczta Polska zapowiada, że jeszcze w tym roku klienci będą mogli skorzystać z takich usług jak eList czy eZnaczek. Coraz częściej klienci zastępują tradycyjne listy korespondencją elektroniczną i Poczta zamierza podążać za tym trendem i wykorzystać go. Dzisiaj blisko 60% polskich gospodarstwo domowych jest podłączonych do sieci. Poczta Polska chce wykorzystać ten potencjał łącząc w ofercie usługi pocztowe, finansowe i logistyczne. Operator chce również obsługiwać coraz więcej przesyłek z towarami zakupionymi w Internecie. W tym celu obniżono ceny kuriera Poczty Polskiej – Pocztexu.


E-urząd

Jednak największy operator pocztowy w Polsce nie poprzestaje jedynie na usługach pocztowo-kurierskich. Jednym z pomysłów na rozszerzenie zakresu usług jest e-urząd. Poczta Polska chce ułatwić i usprawnić komunikację na linii obywatel – państwo. Dla przykładu, szacuje się, że samych zaświadczeń z Urzędu Skarbowego wydaje się w ciągu roku 10 mln, a wypisów z KRS czy KRK – 4 mln. Poczta Polska szacuje, że już za pięć lat niemal połowa wypisów z rejestrów centralnych mogłaby być odbierana w placówkach pocztowych. Byłoby to możliwe dzięki dostępowi Poczty Polskiej do baz danych instytucji publicznych. Klienci nie musieliby jechać po taki dokumenty do urzędów, tylko odbieraliby je w najbliższej placówce pocztowej. Takie rozwiązanie działa już w Czechach.

Dzięki ambitnym planom Poczty Polskiej i ciągłym rozszerzaniu oferty, może ona liczyć na to, że będzie ona nadal atrakcyjna dla klientów, mimo postępującej informatyzacji społeczeństwa.
Komentarzy (0)
Dodaj swoją opinię
Ocena