Która firma przejmuje przewozy kurierskie? – informuje Puls Biznesu

Dodano: Tuesday, 16 September 2014 o 09:40  
Mimo iż Poczta Polska rozwija się w ciągu ostatnich lat niezwykle dynamicznie i wprowadza coraz więcej nowych usług, to musi liczyć się z faktem, że jej konkurencja również rośnie w siłę. Rozwój rynku e-commerce sprawia, że zyski firm kurierskich z roku na rok są coraz wyższe i nic nie wskazuje na to, aby miało się to zmienić. Kto może się stać największym konkurentem Poczty Polskiej? Odpowiadamy w kolejnym artykule.

Przewozy kurierskie i ich rozwój

Jak informuje Puls Biznesu, tym konkurentem jest coraz bardziej umacniająca się w Polsce państwowa poczta francuska La Poste. W 2013 roku miała ona aż 22 mld euro obrotu oraz 770 mln euro zysku operacyjnego. 
 
Znana w Polsce spółka, która należy do La Poste, to DPD Polska. Na początku tego roku podpisała ona z Abris Capital umowę zakupu firmy kurierskiej Siódemka, która jest wyspecjalizowana w usługach e-commerce. Mimo iż wartość transakcji nie została ujawniona, eksperci oceniają, że mogła ona wynieść nawet 0,5 mld zł.  Jeżeli tak było, to Abris Capital bardzo dobrze na tym wszystkim wyszedł, gdyż w 2010 roku odkupił firmę Siódemka od jej założyciela za kwotę 230 mln zł.
 
Z jakiego powodu wartość Siódemki aż tak wzrosła? W 2009 roku jej przychody wynosiły ok. 156 mln zł, ale do 2013 roku wzrosły do kwoty aż 336 mln zł. W chwili obecnej Siódemka obsługuje aż 12 tysięcy firm i wszystko wskazuje na to, że liczba ta będzie stale rosnąć. Dzięki przejęciu Siódemki, francuskie La Poste znacząco wzmocnił się w naszym kraju. 
 
Połączenie DPD z Siódemką sprawi, że połączona firma będzie miała aż 20% udziału w segmencie usług kurierskich. Obecny szef Siódemki z pełnym przekonaniem stwierdza, że pracy dla kurierów na pewno nie zabraknie, gdyż handel w coraz szybszym tempie przenosi się do Internetu, a klientom coraz bardziej zależy na jak najszybszym otrzymywaniu swoich paczek.

Kurier – coraz więcej miejsc pracy na tym stanowisku?

Według specjalistów z segmentu e-commerce, w obecnym roku Polacy zamówią w Internecie towary za ok. 30-35 mld zł. Najprawdopodobniej najchętniej będą kupowane towary z branży AGD i odzieżowej. Tania przesyłka, jaką może zaoferować coraz więcej firm kurierskich, dodatkowo motywuje klientów do zakupów przez Internet.
 
Rosnąca konkurencja na rynku usług kurierskich, może tylko cieszyć osoby, które często korzystają z internetowych zakupów. W wyścigu o zainteresowanie klienta, firmy kurierskie będą wprowadzać coraz atrakcyjniejsze oferty, aby wyróżnić się na tle licznej konkurencji. Pozytywną informacją jest również fakt, że będzie coraz więcej miejsc pracy dla osób pragnących spróbować swoich sił na stanowisku kuriera. Choć aktualnie takie stanowiska nie należą do najlepiej płatnych, bardzo możliwe iż zmieni się to w ciągu najbliższych lat. 
 


Autor: Jakub Mikołajczak
Komentarzy (0)
Dodaj swoją opinię
Ocena