Kampanie samplingowe z InPostem

Dodano: Friday, 06 April 2012 o 11:40  
Smapling jest metodą promowania produktów za pomocą bezpłatnych próbek dostarczanych klientom. Jest to bardzo lubiana metoda zarówno przez klientów, jak i marketingowców. Klienci mają okazję produkt dotknąć, powąchać, posmakować, wypróbować i przekonać się na własnej skórze czy im odpowiada. Problemem, jaki stwarza ten sposób promocji firmie jest koszt i sposób dostarczenia próbki potencjalnemu klientowi. Dotychczas kanałami dystrybucji próbek były sieci kiosków, salony prasowe czy specjalne stoiska w centrach handlowych. Próbki można również wysyłać za pośrednictwem poczty, jednak potrzebna jest wcześniej zgoda odbiorców, a koszty takiego rozwiązania są wysokie.
 

InPost dla marketingowców

Specjalne rozwiązanie dla kampanii samplingowych stworzyła firma InPost. Wykorzystuje ona do tego celu swoje Paczkomaty, czyli system skrytek pocztowych , z których można odbierać przesyłki 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Maszyny są ulokowane w dużych miastach, najczęściej przy całodobowych stacjach benzynowych lub przy parkingach dużych sklepów. Jest ich obecnie już 420. Paczkomaty cieszą się rosnącą popularnością w Polsce ze względu na wygodę korzystania i niskie ceny przesyłek. Sama firma InPost jest największym prywatnym operatorem pocztowym w Polsce i posiada dodatkowo, oprócz Paczkomatów 900 Punktów Obsługi Klienta w całym kraju.


Próbki w Paczkomatach

Paczkomaty mogą być dobrym kanałem dystrybucji w kampaniach samplingowych oraz przy wysyłce nagród w konkursach i programach lojalnościowych. Firma oferuje nie tylko wysyłkę do klientów, ale również weryfikację listy klientów i magazynowanie nagród. W dodatku koszt takiej obsługi może być nawet do 41% niższy, niż w przypadku innych sposbów wysyłki. Dodatkową opcją, z której mogą skorzystać klienci InPostu jest tzw. smart sampling. Umożliwia ona wysondowanie opinii klientów za pomocą ankiet na temat produktów czy reklamy na monitorze Paczkomatu. Na ekranach tych urządzeń firmy mogą umieszczać również filmy promocyjne.


Sprawne kampanie samplingowe

Przedstawiciel firmy InPost w ten sposób mówił o kampaniach samplingowych na targach E-Handel 2012: „Będziemy tez rozwijać kampanie samplingowe, w których możemy dystrybuować około 25 000 szt dziennie z wykorzystaniem Paczkomatów InPost. Jesteśmy w stanie stworzyć kampanię i premierę produktu, tak, że dokładnie 1s po północy klienci będą mogli cieszyć się odebranym produktem, który na sklepowe półki trafi dopiero następnego ranka, albo po paru dniach.”
Komentarzy (0)
Dodaj swoją opinię
Ocena