Gorączka przedświątecznych zakupów a kurierzy

Dodano: Friday, 09 December 2011 o 11:42  
Źródło: UPSŚwięta już za pasem i wszystkich ogarnia gorączka przedświątecznych zakupów. Aby uniknąć korków i tłoku w galeriach handlowych i supermarketach, część konsumentów decyduje się na zakup prezentów w Internecie. Według badań serwisu Ceneo.pl 66,8% internautów zaopatrzy się w prezenty w sieci. Tutaj jednak pojawia się problem natłoku zamówień i wynikających z tego opóźnień. Na nieszczęście firm kurierskich i sklepów internetowych, klienci zamawiają towary na ostatnią chwilę i wymagają dostawy przed Świętami. Aż 63,5% internautów planowało zakupić prezenty świąteczne w grudniu. Do prezentów kupowanych w Internecie dołączają również te wysyłane rodzinie w innym mieście lub za granicą oraz korespondencja z życzeniami.  Jak kurierzy przygotowani są na szczyt paczkowy i co robią, aby jak najlepiej wykorzystać ten gorący okres?
  

Kartki świąteczne z InPostem

Corocznym problemem jest również wysyłanie kartek z życzeniami do rodziny. Trzeba to zrobić z odpowiednim wyprzedzeniem, bo Poczta Polska również doświadcza przeciążenia w tym okresie. W dodatku trzeba stać w kolejce na poczcie, aby zakupić znaczki. W natłoku obowiązków przedświątecznych bywa to bardzo irytujące. W rozwiązaniu tego kłopotu pomoże nam InPost. Na stronie internetowej firmy można zamówić kartkę, która w wersji papierowej zostanie wysłana naszym bliskim. Do kartki może również być doręczona płyta z kolędami oraz oczywiście nasze życzenia. Wszystko to za darmo zostanie doręczone do skrzynki pocztowej lub Paczkomatu. Dzięki temu spokojnie załatwimy świąteczną korespondencję w domu, przed komputerem, oszczędzając czas i nerwy.
 

Wyślij wcześniej i nie martw się

Oczywiście najlepszym sposobem na uniknięcie opóźnień w doręczeniu przesyłek jest dokonanie zamówenia usługi odpowiednio wcześniej. Najlepiej zamawiać przenty pod koniec listopada lub na początku grudnia, wtedy firma kurierska z pewnością zdąży doręczyć nam naszą przesyłkę. Firmy kurierskie oczekują w grudniu wzrostu zamówień o około 50%. UPS w tygodniu poprzedzającym Święta doręczy 120 milionów paczek. Firma oczekuje, że dzień 22 grudnia będzie tym najtrudniejszym.  Trzeba będzie doręczyć ponad 25 milionów przesyłek, kiedy to w zwykły dzień jest ich o 10 milinów mniej. Ten natłok przesyłek w połączeniu z większą ilością wolnych dni może prowadzić do opóźnień. Firma UPS, aby poradzić sobie w tym trudnym okresie zatrudni około 55 tysięcy pracowników sezonowych.
 

Co powoduje opóźnienia?

Opóźnienia w doręczaniu przesyłek powoduje kilka nakładających się na siebie czynników. Nie jest to tylko natłok zamówień w okresie przedświątecznym. Powodem spóźnionych przesyłek są również pogarszające się warunki drogowe. Miejmy nadzieję, że w tym roku zima nie zaskoczy drogowców, jednak realnie rzecz biorąc pierwsze dni prawdziwej zimy na pewno będą związane z paraliżem na drogach. W okresie przedświątecznym występują również problemy w doręczaniu przesyłek do osób prywatnych. Załatwiają one dużo spraw poza domem i kurierowi trudno jest zastać odbiorcę.
 

Sprawdź kalendarz

Wiele firm kurierskich publikuje na swoich stronach internetowych kalendarze pracy na grudzień i początek stycznia. Warto sprawdzić, kiedy nie będzie można nadawać przesyłek, w które dni odbywają się tylko doręczenia, a kiedy godziny pracy firm kurierskich są skrócone. Podawane tam są również informacje o przedłużonych przewidywanych terminach doręczeń przesyłek. Takie informacje podają na razie firmy: UPS, FedEx i DPD.
 
Pamiętajmy, że Święta to czas odpoczynku, a przygotowania do nich nie muszą być udręką. Warto wszystko dobrze wcześniej zaplanować, aby nie stresować się spóźniającymi się prezentami.
 
Komentarzy (0)
Dodaj swoją opinię
Ocena