Duże zmiany w Poczcie Polskiej

Dodano: Friday, 25 January 2013 o 10:27  
Poczta Polska już od kilku miesięcy stara się stworzyć silną konkurencję dla alternatywnych operatorów pocztowych. Nowe usługi, odpowiadające oczekiwaniom klientów, poprawa terminowości doręczeń i inne działania mają przyczynić się do osiągnięcia tego celu. Teraz, w pierwszym miesiącu funkcjonowania zdemonopolizowanego rynku przyszedł czas na kolejne zmiany. Strategia PP wygląda na skuteczną, ponieważ odnotowała ona za zeszły rok zysk w wysokości 80 mln zł. To kwota wyższa, niż planowana, choć mniejsza, niż rok wcześniej. Poczta ma zamiar wydać do 2017 roku około miliard złotych na remonty, budowę nowych placówek, rebranding i zakup nowego sprzętu. Zmiany mają przygotować spółkę do wejścia na giełdę.
 

Nowy model sieci placówek

Poczta Polska zaczęła wdrażać nowy model placówek, który ma ułatwić korzystanie z ich usług. Nowe placówki mają być podzielone na strefy: pocztową (listy i paczki oraz wpłaty i wypłaty), bankowo-ubezpieczeniową (konta, lokaty, polisy), handlową (gdzie można zakupić prasę czy też kartki pocztowe) oraz samoobsługową. Taki podział ma usprawnić obsługę. Z placówek mają też zniknąć szyby oddzielające pracownika od klienta. Znaleźć tam będzie można również wygodne miejsca dla oczekujących w kolejce. Otwarto już pierwszą taką modelową placówkę na warszawskim Mokotowie. Do końca roku ma powstać około 50 takich punktów.
 

Nowa identyfikacja wizualna

Poczta polska zmieniła również swój logotyp i kolorystykę. Obecnie nowe kolory spółki to czerwony i biały z dodatkiem żółtego. Logo poczty to teraz żółta trąbka na czerwonym tle. Te kolory oraz trąbka towarzyszyły Poczcie od początków jej istnienia. Nowe logo ma być symbolem zmian zachodzących w spółce, więc początkowo będzie on wprowadzany wraz z nową kolorystyką w placówkach nowego modelu oraz w najbardziej reprezentacyjnych placówkach starego typu. Proces zmiany wizualizacji we wszystkich punktach PP potrwa kilka lat i będzie pochłaniał co roku 2-6 mln zł.
 

Nowy serwis WWW

Rebranding widoczny jest już również na stronie internetowej Poczty Polskiej. Witryna w nowej odsłonie ruszyła 23. stycznia. Nowe funkcjonalności, szata graficzna oraz przejrzysty układ strony mają ułatwić korzystanie z serwisu. Ma on być również systematycznie udoskonalany zgodnie ze wskazówkami użytkowników.
Komentarzy (0)
Dodaj swoją opinię
Ocena