Strony internetowe operatorów logistycznych

Dodano: Friday, 16 November 2012 o 18:01  
W dzisiejszych czasach Internet jest ważnym narzędziem konkurowania na rynku. Klienci coraz częściej szukają informacji, cenników i ofert firm, którymi są zainteresowani. Firmowy serwis www jest tu jednym z najpopularniejszych źródeł informacji. Może on bowiem pełnić funkcję komunikacji z klientami, prezentacji oferty oraz promocji firmy.
 
Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie przeprowadził badania użyteczności stron www operatorów logistycznych. Wiadomo bowiem, że nieczytelna i trudna w obsłudze strona internetowa zniechęca do korzystania z niej, a pośrednio również do skorzystania z oferty firmy. W przeprowadzonym badaniu przyjęto następujące wyznaczniki użyteczności: łatwość nauki obsługi podczas pierwszej wizyty, efektywność użycia, łatwość w zapamiętaniu obsługi, eliminacja błędów (w jaki sposób strona pozwala unikać błędów użytkownikom) oraz satysfakcja.
 

Najlepsze serwisy

Z badań wynika, że serwis internetowy pełni bardzo ważną rolę w obsłudze klientów operatorów logistycznych, ponieważ aż 67% przedsiębiorstw współpracuje z nimi poprzez stronę internetową. Najbardziej popularnymi witrynami są strony liderów rynkowych: DHL Express, UPS oraz DB Schenker. Schenker jest tu rekordzistą, ponieważ wszyscy jego klienci korzystają ze strony www firmy. Cała branża w badaniu również prezentuje się bardzo dobrze. 46% badanych przedsiębiorstw stwierdziło, że strony internetowe w bardzo wysokim stopniu usprawniają współpracę z firmą kurierską czy logistyczną. Najbardziej zadowoleni są  klienci takich firm jak: Raben Polska, UPS Polska, DHL, GLS Poland czy TNT Express. 
 

Kilka razy dziennie

Również częstotliwość odwiedzin na stronach operatorów logistycznych jest wysoka. Ponad 1/3 klientów wchodzi na stronę swojego operatora kilka razy dziennie. Z drugiej strony jest to wyzwanie dla posiadaczy serwisu, aby wzmożony ruch nie powodował przerw w jego działaniu. Największą częstotliwość odnotowała strona firmy UPS Polska. Ponad 60% użytkowników odwiedza ją kilka razy w ciągu dnia. Im większe przedsiębiorstwa i im szerszy rynek obsługują, tym częściej ich pracownicy korzystają z Internetu. 
 

Uniwersalne rozwiązania

Cele odwiedzin serwisów operatorów logistycznych są różnorakie. Najczęściej jednak, bo w 2/3, przedsiębiorstwa korzystają z nich, aby monitorować przesyłki. Dzięki temu firmy mogą sprawniej zarządzać przepływem towarów. 60% badanych korzysta z serwisu www do przesyłania zleceń i kontaktu z firmą logistyczną. Dla klientów instytucjonalnych ważne są również usługi automatycznego generowania zestawień i raportów. Coraz popularniejsze stają się również aplikacje pozwalające na zarządzanie przesyłkami z jednego miejsca, czyli zamawianie transportu, monitorowanie, drukowanie dokumentów i etykiet oraz dostęp do archiwum i raportów.
 
Jeśli chodzi o estetykę stron internetowych, to 80% badanych oceniło ją pozytywnie. Pod tym względem najlepiej wypadły firmy: UPS Polska, Raben Polska, GLS Poland oraz DHL.
 
Wyniki badań są obiecujące. Większość serwisów internetowych została oceniona bardzo dobrze.  Ich klienci nie mają zastrzeżeń i uważają, że strony www ułatwiają kontakt z operatorem logistycznym.
 
Komentarzy (1)
Wednesday, 21 November 2012 o 08:27
A my przyznajemy 5* dla firmy Raben pod względem czytelności obsługi strony (podczas wpisywania zleceń) oraz firmy GLS.
Ponadto UPS otrzymuje od nas 4* za obsługę (więcej do wypełniania podczas składania zleceń).
Fedexa prosimy o nadgonienie zaległości bo niestety obecnie według naszej opinii serwis zasługuje jedynie na 2* pod względem czytelności i łatwości wpisywania zleceń.

Ciekawy artykuł, więcej takich :)
Dodaj swoją opinię
Ocena