Multipaczka – wygoda czy drożyzna?

Dodano: Friday, 05 July 2013 o 15:35  
Pod koniec maja Poczta Polska wprowadziła nową usługę – Multipaczkę. Zastąpiła ona funkcjonujące dotychczas oddzielnie 5 usług: przesyłkę pobraniową, paczkę pocztową PLUS, E-przesyłkę, Paczkę Gabarytową i przesyłkę na warunkach specjalnych. Poczta twierdzi, że nowa usługa ułatwi proces nadawania przesyłki. Klienci narzekają, że typowe paczki są teraz dużo droższe.
 
Nowa usługa skierowana jest do sektora e-commerce. Sprzedawcy Internetowi mają możliwość przygotować przesyłki w domu dzięki aplikacji Elektroniczny Nadawca i wydrukować za pomocą programu etykiet adresowe. Odbiorcy będą mogli być informowani o możliwości odbioru lub próbie doręczenia przez SMS lub e-mail. Wystarczy wpisać ich dane kontaktowe do aplikacji. Możliwy jest też zakup opcji dodatkowych, np. ubezpieczenia.
 
Mimo, że Poczta Polska twierdzi, że ceny przesyłek w ramach usługi Multipaczka będą niższe, niż przy dotychczasowych usługach, to klienci się z tym nie zgadzają. Dla najlżejszych przesyłek pobraniowych, do 0,5 kg ceny poszły w górę, ponieważ ujednolicono ten przedział i ustalono cenę dla przesyłek do 2 kg. Na duże podwyżki narzekają również klienci korzystający wcześniej z e-przesyłki. Wzrost cen spowodowany jest m.in. tym, że na usługi niepowszechne Poczty Polskiej nałożono podatek VAT. Nie można się jednak oprzeć wrażeniu, że na tej zmianie Poczta chciała zarobić.
Komentarzy (0)
Dodaj swoją opinię
Ocena