Kurierzy w Internecie

Dodano: Friday, 12 July 2013 o 12:26  
W dzisiejszych czasach Internet wkracza niemal w każdą dziedzinę życia. Jest on również motorem rozwoju usług kurierskich, ponieważ handel w sieci wymaga odpowiednich sposobów dostawy.

Przesyłki z Internetu

E-handel rozwija się nawet w czasach spowolnienia gospodarczego, gdyż ceny w sklepach internetowych w Polsce są średnio o 20% niższe, niż w sklepach stacjonarnych. Jednakże w tradycyjnych gałęziach gospodarki widać znamiona kryzysu. Maleje konsumpcja, a co za tym idzie, spada popyt na usługi transportowe, w tym kurierskie. Konsumentom daje się we znaki bezrobocie i rosnące ceny podstawowych artykułów. Zwiększył się natomiast eksport, a wraz z nim wzrósł wolumen przesyłek międzynarodowych, głównie lotniczych.

Konkurencja w kryzysie

Zmniejszony popyt powoduje zaostrzanie się konkurencji na rynku KEP. Firmy są zmuszone walczyć o każdego klienta, nawet tego indywidualnego, który nie przynosi im zbyt wielu zysków. Przewoźnicy starają się optymalizować koszty i oferować szeroki zakres usług po konkurencyjnych cenach. Kurierzy walczą głównie o sektor e-commerce, który ciągle się rozwija i może dostarczać ciągłych przychodów. Klienci, zarówno nadający, jak i odbierający przesyłki oczekują coraz większej wygody korzystania z usług kurierskich. W odpowiedzi na ich potrzeby firmy kurierskie udoskonalają usługi śledzenia przesyłek, powiadomień, a także zmiany adresu dostawy czy zwrotów.

E-commerce ratuje rynek KEP

Udział handlu elektronicznego w ogólnej sprzedaży detalicznej w Polsce wynosi nadal niewiele, bo niecałe 4%. Kurierzy liczą więc, że segment ten będzie dynamicznie rósł. Przewiduje się, że wzrost obrotów w tym sektorze wyniesie 25-30%. W trosce o komfort klientów e-sklepów przewoźnicy wprowadzają coraz bardziej elastyczne usługi np. wieczorne godziny doręczenia przesyłek czy elektroniczne awiza dostarczane mailem lub SMSem.

Mobile coraz bardziej popularne

Firmy kurierskie muszą również zwracać uwagę na trend rosnącej popularności urządzeń mobilnych. Niedługo klienci będą oczekiwać dostawy nie tylko pod drzwi swojego domu, ale również w miejsce, gdzie aktualnie się znajdują. Rzeczywistością jest już usługa UPS My Choice umożliwiająca zmianę godziny dostawy za pomocą urządzenia mobilnego. Na rynek KEP wkraczają również kody QR niosące ze sobą informacje o przesyłce oraz systemy płatności mobilnych ułatwiające obsługę przesyłek pobraniowych. Klienci biznesowi korzystają natomiast z aplikacji internetowych ułatwiających zarządzanie przesyłkami.

Oprócz działań w Internecie firmy kurierskie nadal inwestują w infrastrukturę. Powstają nowe sortownie oraz partnerskie punkty odbioru przesyłek. Dzięki temu zwiększa się terminowość i jakość usług.

 

Komentarzy (0)
Dodaj swoją opinię
Ocena