Kurierzy robią wszystko, aby obsługiwać przesyłki z internetu

Dodano: Friday, 01 March 2013 o 14:50  
Polski sektor e-commerce rozwija się bardzo dynamicznie w porównaniu do innych rynków Europejskich. W zeszłym roku jego obroty wyniosły około 23 mld zł. Wzrasta również częstotliwość zakupów internetowych dokonywanych przez Polaków. Pod tym względem ustępujemy już tylko Brytyjczykom i Niemcom.
 

Konkurencja nie koniecznie cenowa

Dla klientów sklepów internetowych bardzo ważne jest to, żeby zamówiony towar dotarł do nich szybko i bezpiecznie. Sprzedawcy internetowi najczęściej współpracują więc z Pocztą Polską i firmami kurierskimi. Te ostatnie prześcigają się w ofertach coraz lepiej dopasowanych do potrzeb e-handlu. Wśród przewoźników panuje duża konkurencja, więc muszą oni dbać o atrakcyjność cen i rozwiązań. Walka cenowa ma to do siebie, że z czasem staje się nieopłacalna dla toczących ją firm. Obecnie przewoźnicy mają raczej tendencję do nieznacznego podnoszenia cen usług ze względu na rosnące ceny paliwa i opłaty drogowe, niż do ich obniżania. Zawsze jednak klienci mogą liczyć na promocje cenowe oferowane przez brokerów, których głównym sposobem na przyciągnięcie klientów jest niski koszt przesyłki.

21% e-sklepów chce wprowadzić zmiany w zakresie usług logistycznych. Oznacza to, że tacy klienci będą bacznie przyglądać się ofertom na rynku i wybierać te najkorzystniejsze dla siebie. Obszarem, w którym e-sprzedawcy oczekują usprawnień to głównie obsługa zwrotów i różnorodne mechanizmy śledzenia przesyłek. 
 

Zwroty z InPostem

W zakresie logistyki zwrotnej na uwagę zasługuje rozwiązanie InPostu – serwis szybkiezwroty.pl. Klienci wybranych sklepów internetowych mogą dokonać darmowego zwrotu towaru za pomocą Paczkomatów. Po wypełnieniu formularza na stronie, klient otrzymuje SMS-em kod umożliwiający nadanie przesyłki w jednym z urządzeń InPostu. To bardzo korzystne rozwiązanie, bowiem pomaga ograniczać do minimum niezadowolenie klienta wynikające z otrzymania nieodpowiedniego towaru i konieczności zwrotu. Firma zdaje sobie również sprawę z kluczowego znaczenia terminowości dostaw towarów z sieci. Gwarantuje ona obecnie jednodniową dostawę wszystkich towarów zakupionych w Internecie, również w okresie przedświątecznym. To duża ulga dla klientów, którzy nie będą musieli martwić się o to, czy towar na pewno dojdzie w interesującym ich terminie. Jeśli InPost nie wywiąże się z obietnicy, zobowiązuje się zwrócić nadawcy 50% kosztu dostawy. 
 

K-EX chce obsługiwać e-handel

Również firma K-EX za cel obrała sobie sektor e-handlu. Do niego skierowana jest oferta serwisu Pewna Paczka, czyli platformy kurierskiej założonej przez K-EX. Ułatwieniem dla klientów indywidualnych, czyli tych którzy kupują w Internecie, jest również możliwość nadawania i odbierania przesyłek w salonikach prasowych Kolporter. Firma K-EX wyposażyła również swoich kurierów w nowoczesne skanery, które uproszczą obsługę przesyłek i będą aktualizować ich statusy na bieżąco.
 

Siódemka dla małych firm

Z kolei Siódemka kieruje swoją ofertę przede wszystkim do niedużych firm, również tych sprzedających w internecie. Przewoźnik udostępnia różne aplikacje pomagające zarządzać przesyłkami. Niektóre z nich mogą być zintegrowane z najpopularniejszymi systemami sprzedażowo-magazynowymi, a platforma 7 Internet Shipping jest dostępna po prostu online. 
 
Prześciganie się kurierów w tworzeniu nowych ofert i usług jest z pewnością korzystne dla klientów. 
 
Komentarzy (0)
Dodaj swoją opinię
Ocena