Jak promują się brokerzy kurierscy?

Dodano: Tuesday, 28 August 2012 o 09:18  
W ciągu ostatnich lat na rynku powstało wiele firm specjalizujących się w pośredniczeniu w zamawianiu przesyłek kurierskich. Konkurencja na rynku jest duża, więc firmy te muszą się starać zdobywać klientów  różnymi sposobami. Nie mają one wpływu na jakość usług, ponieważ za to odpowiada już firma kurierska, z którą współpracują. Są jednak inne sposoby przyciągnięcia i utrzymania klientów. Przyjrzeliśmy się jakie narzędzia są stosowane w promocji brokerów kurierskich. 
 

Reklama internetowa

Oczywiście, jako firmy czysto wirtualne, działające głównie w internecie, brokerzy stosują różne formy reklamy internetowej. W tej kwestii największy nacisk powinien być kładziony na stronę internetową, ponieważ to od jej przejrzystości i treści tam zawartych zależy, czy klient będzie skłonny skorzystać z oferowanych usług. Nieprofesjonalnie wyglądająca strona może zniechęcić potencjalnych klientów. Jeśli chodzi natomiast o reklamę banerową, to brokerów z reguły nie stać na banery umieszczane na popularnych stronach internetowych. Popularna jest natomiast reklama w porównywarkach usług kurierskich.
 

Rabaty

Dość łatwą do zorganizowania formą promocji są rabaty na oferowane usługi. Klienci z reguły mogą je otrzymać przy zakupie większej ilości usług lub np. za zarejestrowanie się na stronie brokera. Warto jednak pamiętać, że aby ceny usług były atrakcyjne dla klientów i nie odbiegały od ofert konkurencji, brokerzy  nie mogą ustanawiać zbyt wysokich marży. Z tego względu również rabaty nie mogą być zbyt wysokie. Na pojedynczych przesyłkach klient nawet nie poczuje różnicy. 
 

Nowe usługi, nowi przewoźnicy

Aby przyciągnąć klientów, warto mieć szeroką ofertę.  Brokerzy dążą do tego, aby współpracować z jak największą liczbą firm kurierskich. Sposobem na rozszerzenie oferty jest również wprowadzanie nowych usług, zarówno podstawowych, jak i dodatkowych. Im szersza oferta, tym większa szansa na to, że potencjalny klient znajdzie w niej coś dla siebie.
 

Integracja z Allegro

Aby usługi brokera były atrakcyjniejsze dla sprzedawców z Allegro, brokerzy decydują się na integrację z największą w Polsce platformą aukcyjną. Na taki ruch zdecydowali się już m.in. SendByUs czy Parcel2Ship. Dzięki automatycznemu importowi danych z Allegro przygotowanie wielu przesyłek do kupujących nie zajmuje już dużo czasu.
 

Filmiki promocyjne

Niektórzy brokerzy umieszczają w serwisie YouTube filmiki wyjaśniające ideę tańszego wysyłania za pośrednictwem platform usług kurierskich. Z reguły są to materiały instruktażowe lub prezentujące problemy, na jakie napotyka klient, który nie korzysta z oferty brokerów. Jednak najbardziej oryginalnym filmikiem promocyjnym może pochwalić się serwis KurJerzy. Opowiada on historię kur napadniętych przez lisa ;).
 

Niestandardowe metody promocji

Niektórzy brokerzy próbują się znacząco odróżnić od konkurencji i proponują coś, na co nie wpadła konkurencja. Przykładem jest tu Epaczuszka, która oferuje na swojej stronie również materiały do pakowania. To bardzo wygodne rozwiązanie dla klientów i buduje ich lojalność, ponieważ nie muszą szukać już opakowań gdzieś indziej. W ofercie sklepu znajdują się różne rodzaje kartonowych pudełek oraz taśmy pakowe. Natomiast na platformie Furgonetka klienci są zachęcani do polecania serwisu znajomym. W ramach programu partnerskiego otrzymują oni prowizję od każdego zamówienia zdobytego przez nich nowego klienta. 
 

SendIt – inna jakość promocji

Oczywiście ze względu na dużo większy budżet, najlepszą promocją może pochwalić się broker należący do Grupy Allegro – SendIt. Ten pośrednik oferuje bardzo atrakcyjne warunki cenowe i z wiadomych względów jest bardzo promowany w serwisie Allegro. Przesyłki z SendIt można zamawiać z poziomu Moje Allegro. Broker jest również w pełni zintegrowany z platformą iStore.pl.

 
Jak widać pomysłów na promocję platform kurierskich jest wiele. Najlepiej będą sprawdzać się te, które wiążą się z większą wygodą dla klienta i obniżką kosztów. Ważne jest też, aby wyróżnić się na tle konkurencji.
Komentarzy (0)
Dodaj swoją opinię
Ocena