Jak działają press roomy na stronach internetowych firm kurierskich?

Dodano: Tuesday, 31 May 2011 o 18:59  
Każde szanujące się przedsiębiorstwo ma swoją stronę internetową, a na niej press room, czyli dział dla prasy. Powinien on udostępniać istotne i aktualne informacje dla dziennikarzy. W press roomie powinny być zamieszczone następujące elementy: 
informacje prasowe, komunikaty, aktualności;
informacje o przedsiębiorstwie i jego zarządzie;
szczegółowe dane kontaktowe;
logo, podstawowe zdjęcia i ilustracje.
Oczywiście im większa firma, tym więcej informacji powinna umieszczać w swoim press roomie. Tyle teoria. Jak wyglądają działy dla prasy w praktyce? Zbadaliśmy press roomy największych firm kurierskich na naszym rynku. Zobaczcie co nam się podobało, a co byśmy zmienili i oczywiście która firma wypadła najlepiej.

UPS

Na polskiej stronie UPS nie funkcjonuje typowy press room. Na głównej stronie znajdziemy jedynie box z ważnymi aktualnie informacjami np. o opóźnieniach w świadczeniu usług czy nowych ofertach. Kontaktu do firmy czy jej historii musimy szukać już na innych podstronach serwisu. Co prawda, w polu z najnowszymi informacjami znajduje się odnośnik do biura prasowego firmy, jest to jednak press room międzynarodowy, po angielsku. Co do niego nie mamy zastrzeżeń. Zawiera on pełne archiwum informacji prasowych, grafiki, filmy i zdjęcia dotyczące firmy, jej historię i charakterystykę liderów. Informacje prasowe można wyszukiwać po temacie, dacie, typie treści, języku i kraju. Wadą press roomu UPS jest jedynie to, że zawiera mało informacji o działaniach firmy w Polsce.

DHL

Centrum prasowe DHL jest dostępne bezpośrednio ze strony głównej firmy. Dzieli się ono na dwa zasadnicze działy: „Informacje prasowe”, czyli aktualności dotyczące firmy, oraz „Materiały prasowe”, w których można znaleźć m.in. podstawowe informacje i galerie zdjęć. W centrum prasowym DHL znajdują się również informacje kontaktowe do biur prasowych – zarówno działu polskiego, jak i globalnego.
Informacje prasowe dotyczące firmy DHL są podzielone na działy odpowiadające dywizjom firmy: Express, Logistic oraz Mail, a także na regiony: Polskę i działalność globalną. Wiadomości można przeglądać również w archiwum, wybierając rok, który nas interesuje.
Materiały prasowe udostępniane na stronie DHL to obszerna galeria zdjęć oraz publikacje DHL do pobrania. Zdjęcia podzielone są, podobnie jak aktualności, na galerie dotyczące poszczególnych dywizji firmy oraz galerię ogólną. W publikacjach DHL można znaleźć podstawowe fakty i liczby dotyczące firmy, jej informacje finansowe, wydawnictwa, raporty oraz wyniki badań.
To jedno z najbardziej profesjonalnych centrów prasowych, z jakim mieliśmy do czynienia. Zawiera dużo informacji, a pomimo to jest przejrzyste i łatwe w obsłudze.

TNT

Odnośnik do biura prasowego TNT Express znajdziemy na stronie firmy, w dziale „O nas”. Dodatkowo linki do najnowszych informacji wyświetlane są na stronie głównej. Na podstronie biura prasowego TNT Express znajdziemy adres e-mail i telefon dla prasy. Możemy również odwiedzić następujące działy: informacje prasowe, kontakt z mediami, wypowiedzi ekspertów, pliki do pobrania dla mediów. W sekcji z informacjami znajdziemy listę krótkich artykułów wraz z datą ich publikacji. Możemy się z nimi zapoznać po kliknięciu na link. Niestety, informacji tych jest niewiele, a wirtualny press room nie posiada archiwum. W zakładce kontaktu z mediami znajdziemy telefony do osób z lokalnego i centralnego biura prasowego firmy. W kolejnych zakładkach znajdują się wypowiedzi ekspertów o rynku, firmie i jej usługach oraz podstawowe informacje o przedsiębiorstwie, opis jego usług i rozwiązań informatycznych.
Press room prezentuje się bez zarzutu, jednak zawiera mało aktualności. Dziwnie wyglądają również dwa różne formaty dat na liście wiadomości.

Siódemka

Link do działu dla prasy znajduje się w głównym menu strony firmowej Siódemki. Podobnie jak w przypadku TNT, aktualności są w dodatku wyświetlane w boksie na stronie głównej. Dział dla prasy zawiera zarówno najnowsze informacje, jak i archiwum wiadomości. Istnieje również możliwość pobrania różnego rodzaju grafiki: logo firmy, zdjęć floty, kurierów czy też kadry zarządzającej. W kolejnych zakładkach można uzyskać informacje kontaktowe do działu marketingu firmy oraz zapisać się do newslettera dla prasy.
Dużą zaletą tego centrum prasowego jest obszerne archiwum wiadomości i częsta ich aktualizacja. Newsletter również wydaje się być dobrym rozwiązaniem. Jest on innowacyjny i wygodny dla dziennikarzy. Trochę brakuje nam jednak tzw. „backgroundu”, czyli tekstów o działalności firmy, jej historii oraz charakterystyki działalności.

Podsumowując, najlepiej wypadła firma DHL. Ma najbardziej przejrzysty, lecz zawierający dużo informacji press room. Gratulujemy.
Komentarzy (0)
Dodaj swoją opinię
Ocena